Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, January 2, 2015

Ada Kambing Panas Bontot Lalu Salahkan TNB dan Tasek Kenyir

Khabarnya ada kambing dah mula menggelupar lalu mula nak salahkan TNB dan sg kenyir. Padahal jauh dari tasek kenyir .....

KECOH AIR EMPANGAN TEMBAT TASIK KENYIR DI KAITKAN DENGAN BANJIR DI KELANTAN?

Dakwaan mengatakan Empangan baru (Second Hyroelectronic Dam) di Tembat Tasik Kenyir adalah punca sebenar banjir besar yang berlaku di Kelantan.

INI ADALAH TIDAK BENAR kerana Both empangan (puah & tembat) masih lagi dalam pembinaan masih belum mencapai bekalan penuh.

Menurut Pegawai Operasi TNB Jenagor Kenyir semua air takungan (discharge penjanaan) & air limpahan (jika melebihi paras bekalan penuh) di Empangan Baru Tembat tidak akan masuk ke mana-mana sungai lain di kawasan Kelantan melainkan ke Tasik Kenyir.

Dari Tasik Kenyir hanya satu empangan sahaja yang akan mengalirkan limpahan air keluar melalui Empangan Tasik Kenyir Jenagor Terus Sungai Terengganu dan laut.

Ini tiada mengena dengan kawasan Gua Musang, Kuala Krai dan Kota Bharu yang di kaitkan dengan Air limpahan Tembat Kenyir.

Kenapa tidak di kaitkan dengan kemusnahan hutan di Lojing, Menyebabkan Kawasan takungan air di kawasan itu tertutup akibat kerakusan projek balak husam musa, Exco Kerajaan Negeri Kelantan?

Tapi lokasi kenyir tu terletak beratus2 km dari kuala krai dan kota bahru....

Sedangkan kawasan tadahan yg ditogelkan hanya beberapa puluh km dari kuala krai...

Puak2 karat hijau ni akan paut pada apa pun asal boleh divert dan salahkan kerajaan dalam malapetaka yang dia orang hadapi...

1 comment :

Anonymous said...

Kesayangan nik aziz....woo...husam tu...

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.