Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, August 11, 2015

Spinning media dan teknologi untuk persenda Rosmah




Gambar askar yang konon sedang duduk boleh dimanipulasi dengan hanya sedikit sentuhan teknologi image making. Tak heran gambar asal adalah demonstran di Bersih ke 2.

Demikian juga Datin Seri Rosmah dipersendakan lagi dengan kedudukannya yang kelihatan berjalan di hadapan PM.




Dari situ beliau dilucu2kan ...







Tanpa disedari propagandis, perbualan antara Sultan Johor dan Tengku Mahkota seolah-olah mempersendakan juga DYMM.

Persoalan yg dibangkitkan di media sosial

1. Kenapa PM malaysia bawa isteri ?

Kerana jemputan yg dikeluarkan oleh kerjaan singpore adalah berdua. Ketua negara dan isteri.

2. Kenapa datin seri rosmah berjalan di depan pm ?

Tempat duduk disediakan atau disusun atur oleh tuan rumah. Datin seri disebelah kanan PM. Sudah tentu utk memasuki tempat duduk yg disusun begitu datin seri perlu masuk terlebih dahulu.

Setiap majlis ada adat dan protokol. Tak kan bila sampai ditempat duduk baru PM dan isteri nak berpusing atau langkah melangkah utk tukar tempat duduk.





Selain Datuk Seri Najib, beberapa PM lain turut membawa isteri masing-masing. Antaranya PM New Zealand, John Key. PM Vietnam Nguyen Tan Dung dan Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla yang turut membawa isteri bersama. Kehadiran mereka pasangan suami isteri adalah atas jemputan yang dikeluarkan oleh Kerajaan Singapura.

Jika dilihat gambar-gambar di atas, barisan bawah paling hujung berbaju kuning adalah PM New Zealand dan isteri, di sebalahnya isteri dan PM Vietnam dan disebelah kanan suaminya dan di belakang Najib adalah Naib Presiden Indonesia dan isterinya.





Kalau nak sangat pertikai, kenapa tak pertikai Sultan Johor bawa anak? Sultan Brunei tak bawa anak pun.

Takut ke?

Tengku Mahkota Johor hadir sebab dia mendapat undangan.. 




...Lagi

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.