Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, May 20, 2017

60% Untuk RM7.41 Bilion Atau 50% Untuk Projek RM43.5 Bilion, Mana Lebih Baik?



Image result for bandar malaysia


Di Beijing, PM Najib bertemu dengan pemilik Kumpulan Wanda untuk mengadakan sidang akhbar bersama mengenai Bandar Malaysia.

Optimis perbincangan dengan kumpulan Wanda akan berjaya, Najib berkata, “Kami mempunyai peluang untuk mencipta sesuatu yang istimewa. Kita mahu ini menjadi satu perkembangan yang ikonik, ia seharusnya menjadi sesuatu yang istimewa dengan konsep hijau, kandungan budaya dan hiburan yang hebat.”


60% Untuk RM7.41 Bilion Atau 50% Untuk Projek RM43.5 Bilion, Mana Lebih Baik?

60% Untuk RM7.41 Bilion Atau 50% Untuk Projek RM43.5 Bilion, Mana Lebih Baik?
Pemilik Kumpulan Wanda dan manusia terkaya di China, Wang Jianlin, mengakui mengadakan perbincangan mengenai Bandar Malaysia dengan Najib.

“Hari ini, saya juga bercakap dengan Perdana Menteri mengenai projek ini. Ia adalah projek besar bernilai lebih US$10 bilion (RM43.4 bilion) dan kami belum memuktamadkan tawaran lagi. Kami amat yakin tentang pelaburan di Malaysia dan iklim komersial. Kami sanggup dan bersedia untuk menyumbang perkongsian kami untuk pembangunan ekonomi Malaysia dan mewujudkan satu-satunya pusat perdagangan unik di Malaysia,” katanya.

Itulah dia. WSJ dan Pakatan telah berbohong mengatakan bahawa perjanjian sebelum itu hancur kerana Kerajaan China telah menyekat pembiayaan bagi projek itu yang menyebabkan pasaran saham kita tidak stabil.
__________________________________________________________________ 


_____________________________________________________________________________

Ia kini terbukti salah.

Mengabaikan pembohongan WSJ sebelum ini, saya telah berhujah bahawa perjanjian itu telah dibatalkan semata-mata atas sebab-sebab komersial dan tidak ada sebab untuk tergesa-gesa dengan nilai Bandar Malaysia yang telah meningkat dengan ketara. (Baca sini)

Maka sekarang, adakah projek bernilai US$10 bilion (RM43.4 bilion) bagi luas separuh tanah lebih baik daripada RM7.41 bilion bagi 60% projek ini?

Adakah rakyat akan mendapat nilai yang lebih baik dengan tawaran baru? Ya. Berkali ganda atau berpuluh bilion lebih nilai untuk kita.

Dan Pakatan menyerang Kerajaan kerana membatalkan perjanjian lama sambil menyebarkan pelbagai khabar angin?

Selain daripada beberapa kali ganda nilai yang lebih besar untuk kita, saya telah berkata sebelum ini mengapa dengan membenarkan Wanda membangunkan separuh tanah untuk hab mega hiburan sementara membolehkan syarikat tempatan membangunkan separuh lagi baki tanah lebih masuk akal. (Baca sini)





1 comment :

pak alresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-3744-3355) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-3744-3355)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO

>>>>> KLIK DISINI <<<<<

angka;GHOIB: singapura

angka;GHOIB: hongkong

angka;GHOIB; malaysia

angka;GHOIB; toto magnum

angka”GHOIB; laos…

angka”GHOIB; macau

angka”GHOIB; sidney

angka”GHOIB: vietnam

angka”GHOIB: korea

angka”GHOIB: brunei

angka”GHOIB: china

angka”GHOIB: thailand

ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
0823-3744-3355
saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa




































































































DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.