Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, April 9, 2013

Artikel Fitnah ... RPK CABAR ANWAR SAMAN RM 100 JUTA



Berani atau tidak Anwar Ibrahim saman Raja Petra Kamaruddin yang mengesahkan pertemuan Anwar Ibrahim dan Nur Misuari sebanyak dua kali


On 16th July 2012, Opposition Leader Anwar Ibrahim flew to Jakarta to meet Nur Misuari -- who is very close to Anwar since the days when Anwar was in the government -- and the military commanders of the MNLF. The meeting was held in the Crowne Plaza Jakarta hotel and was arranged by an Indonesian Member of Parliament -- another close friend of Anwar -- at the behest of Anwar. A second meeting was held in Manila on 4th August 2012 to finalise and seal the agreement.

Jika menurut logik akal yang waras, pendedahan Raja Petra Kamaruddin melalui MALAYSIA TODAY sudah cukup membolehkan Anwar Ibrahim menggerakkan barisan peguam beliau untuk mengambil tindakan saman.

TANPA BERSELINDUNG, Raja Petra Kamaruddin mendedahkan dan mengesahkan butiran pertemuan dua kali Anwar Ibrahim dan Nur Misuari.
Anwar seharusnya dengan pantas mengambil tindakan saman ke atas Raja Petra Kamaruddin.

Tidak seperti UTUSAN MALAYSIA yang hanya memetik laporan dari REUTERS, artikel Raja Petra Kamaruddin disiftakan lebih 'direct' dan 'straight forward' memfitnah Ketua Pembangkang PR dan Ketua Umum PKR ini.

Soalnya, mengapa Anwar Ibrahim MENIKUS dan KECUT TELOR apabila berhadapan dengan Raja Petra Kamaruddin ?

Pengarah Strategik PKR dan Jambu Anwar, Rafizi Ramli, hanya sekadar MEMANASKAN TELUR SENDIRI dengan menuduh Raja Petra menulis mengikut kepala sendiri dan bercakap tanpa bukti.

Barangkali juga Rafizi Ramli KECUT TELUR seperti Anwar Ibrahim ...


Jika mengikut senarai terkini, Anwar Ibrahim cukup BACUL dan PENGECUT untuk mengambil tindakan saman terhadap media-media ini ...






Double standard ? ... Ini bukan hanya soal 'double standard', Anwar Ibrahim sememangnya cukup BACUL dan PENGECUT kerana beliau sememangnya terbabit dengan insiden dan tragedi berdarah di Lahad Datu.





No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.