Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, August 23, 2015

Gambar-Gambat Khairudin Ex Muflis Dan Matthias Chang 'Selfie' Dan MakanAngin Di Eropah


Teruja melihat kesungguhan suami Umie Aida yang bebas dari muflis tidak sampai setahun selepas membuat laporan polis ke atas Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak serta bekas Setiausaha Politik Tun Dr Mahathir, Matthias Chong, yang cuba menghidupkan kembali isu 1MDB yang kini suam-suam kuku.

Kegigihan mereka untuk mengadakan lawatan ke Eropah seperti di Switzerland, Paris dan London serta ber'selfie' amat dikagumi. Pada 20/08/2015, mereka berdua kelihatan ber'selfie' di pejabat Peguam Negara Switzerland di Bern.


Pada 20/08/2015, mereka meneruskan 'selfie' di Ibu Pejabat Polis Lyon, Peranchis.
Pada 21/082015 jam 6:30 petang waktu tempatan, mereka ber'sefie' Balai Polis Chairing Cross, London. Kesemuanya dengan alasan dan andaian, mereka membuat laporan polis berkaitan dengan 1MDB.


Macam budak-budak permainan kali ini. Main ugut-ugut bodoh dengan bergambar di hadapan balai polis. Kalau ianya pun hendak menunjukkan logik sedikit, keluarkanlah laporan polis yang telah dibuat di sana. Barulah nampak 'real' sikit! Banyak sungguh kan sponsor menaja si Kahiruddin dan Matthias Chong untuk pergi makan angin dan ber'selfie'?

Namun tidak sebanyak kot duit untuk menebus si Khairuddin dari terus menjadi muflis selepas beliau membuat laporan polis di bawah satu ketika dulu. Mereka ingat Rakyat Malaysia bodoh seperti mereka dan macai-macai mereka? We shall not deter our internal matters to foreign powers. Its 'neo-colonialism'. Its a treason. Guard our own sovereignty. Seterusnya




2 comments :

Anonymous said...

Itu hak dia sebagai raayat malaysia yang berpegang pada demokrasi, ingat ka tidak bila beliau membuat report per hal msn, beliau terus di tangkap dan entah apalagi di charge dimakamah perihal Kenya, and makamah dapati dia tak bersalah, hilang jawatan, dibuang dari parti, amat memerit kan, so what is a problem with you, kalau cow jadi dia, APA COW nak buat?.think before you are right!.it might not be wrong to him!..that is his right in the country of demokrasi. That is his damn right bro!.. Jgn cow pulak terlaris macai.

megat panjialam said...

Sejak bila anon jadi macai khairudin ni…marah sangat nampak. Keh keh keh.. kang tak pasal kena lelong.. Cow anon pun anjing daPigs macam madey juga.. sanggup gadai maruah utk cina. |Harta kediaman milik Naib Ketua Bahagian Umno Batu Kawan Khairuddin Abu Hassan akan di lelong , menurut jurucakap pelelong Ng Chan Mau & Co.| Tiba2 Khairuddin mendapat perhatian selepas membuat laporan polis terhadap 1MDB. Rupanraya marah kerana minta tolong kerajaan utk tahan agar harta sebuah penthouse terletak di Mont Kiara, Kuala Lumpur tidak dilelong, khairudin mengamuk. Menurut jurucakap syarikat lelongan berkaitan, harga rizab adalah RM2.1 juta. Pengisytiharan jualan menyatakan bahawa pempetisyen adalah CIMB Islamic Bank Berhad. Lelongan ini akan diadakan di Hotel Istana, Kuala Lumpur dan ia akan bermula pada jam 10.30 pagi. Jabatan Insolvensi Malaysia (MDI) telah pada 14 Mei 2014 isytiharkan Khairuddin muflis, tarikh yang sama Mahkamah Tinggi Pulau Pinang mengeluarkan perintah kebankrapan itu. Jika semua pemimpin UMNO kerajaan nak tahan lelongan.. ada 3.5juta ahli UMNO wooo. Bangang terlampau

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.