Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, August 7, 2015

MH370: DARI SIMPATI, DAH JADI MENYAMPAH LER PULAK... NAK MELANCONG PERCUMA, CAKAP AJERLAH!!!


 

Pampasan telah diberikan. Kemalangan berlaku bukan atas kehendak MAS atau Syarikat Penerbangan Malaysia. Berbanding keluarga mangsa dari negara lain, yang paling bermasalah bagi MAS adalah dari China yang mula membuat tuntutan-tuntutan tidak masuk akal.

Nak saman, nak itulah nak inilah... macam-macam!

Nak pergi sendiri. Nak tengok bagasi sanak saudara yang mungkin tersadai di Pulau Reunion yang terletak di tengah-tengah Lautan Hindi dan tidak jauh dari Diego Garcia, pangkalan tentera Amerika Syarikat yang cukup rahsia dan penuh misteri itu. (RUJUK SINI)

Tidak hairanlah mengapa China mengamalkan sistem Komunis yang tidak peduli apa-apa tentang rungutan rakyatnya, sebaliknya rakyat yang perlu ikut sahaja apa kata kerajaan. Dan tidak hairan jugalah, mengapa China tidak pernah terkesan dengan ugutan atau desakan, sebaliknya menghancurkan demonstrasi aman dengan kereta kebal dan peluru hidup seperti yang berlaku di Tianmen Square.

Apa layanan baik yang tidak diberikan oleh Malaysia kepada mereka. Mereka ditatang seolah-olah Malaysia adalah negara Nazi dan Fuedal Jepun yang terpaksa menurut kehendak Amerika Syarikat sehinggakan untuk kencing pun, terpaksa menulis surat panjang berjela memohon kebenaran Amerika Syarikat.

Justeru tidak hairanlah juga mengapa Australia memandang hina dan sinis puak-puak dari China ini walaupun pada masa yang sama, puak-puak dari China dan sekaum dengannya menguasai hartanah di Australia tetapi tidak dibenarkan terlibat politik mahupun menentukan dasar serta polisi kerajaan.

Bahkan di Amerika Syarikat, yang mana puak-puak ini menguasai beberapa buah bandar besar dengan Chinatown mereka, juga tidak mempunyai sebarang tempat dalam penentu dasar dan polisi negara walaupun mereka adalah puak yang didatangkan ke Amerika Syarikat pada ketika negara itu mula dijajah oleh kulit putih dari tangan kaum Pribumi Red Indian untuk membuka lombong perak, emas mahupun membina landasan keretapi dan buruh murah untuk perkapalan.

Kalau dilayan baik, macam nilah perangai mereka. Mengada-ngada dan akan membuat pelbagai tuntutan yang tidak munasabah!

Mereka hendak ke Pulau Reunion untuk memuaskan hati sendiri.

Ini kes sedih atau sebenarnya nak ambil kesempatan untuk melancong secara percuma dan dibiayai sepenuhnya oleh syarikat penerbangan yang mengalami pesawat terhempas dan penumpangnya terbunuh.

Adakah kemalangan udara melibatkan pesawat China Eastern Airlines pada 21 November 2004 yang telah membunuh kesemua penumpang dan kakitangan di dalam pesawat tersebut serta dua orang di bumi, terpaksa melayan kerenah dan tuntutan bukan-bukan daripada waris dan ahli keluarga seperti yang berlaku kepada MAS?

Simpati tu simpatilah jugak tapi kalau dah melampau-lampau macam nih, bukan simpati lagi dah, menyampah sangat-sangat.

Tidak hairanlah 'sanak saudara' mereka yang jadi rakyat Malaysia, berperangai serupa!


Makin dilayan makin naik lemak!!! Lagi..

5 comments :

Anonymous said...

Dah lam puak ni perangai mvm poookimak.....cuma pemimpin tak tegas....bodo bila dah kena beli...ingat cina ingat yahudi. ...sama perangai. ...

Anonymous said...

nama bangsa pun Cina..
kat mana2 pun sama..

Anonymous said...

Kat indon pun depa ni dok bangkit pertahankan hak..tapi kerjaan indo keras batu..tak layan sanagt..sbb dah tau sgt..bila dilayan makin naik lemak..
Cina oh cina..

Anonymous said...

SETUJU benaq MPA! Si AwaniBANGANG tu bukan main lagi dk tunjuk si waris mangsa dari China dok KEMBALI maki-HAMUN MAS dan K'jaan kita! Jadi aku harap KERAJAAN kita jgn. dok layan si BIADAP-BIADAP-tak-tentu-arah ni; macam depa aja MANGSA! Lepas tu yg. herannya waris-waris dr. China ni dan juga KemBANGANG tu, dilapurkan lagi, nak kes ni diSELESAIkan cepat - GANJIL betul, sedgkan baru sedikit serpiha dijumpai?!

Lihat REKOD sy. penerbangan China yg. TERUK betul - di http://blog.chinatraveldepot.com/2010/10/the-history-of-air-crash-in-chinese-airline/:

The History of Air Crash in Chinese Airline

On October 18, 2010, in Must-sees, What's Our Specialist Say?, by Zhang Sijin

.....The most unreliable airlines which had the most numbers of air crash might be the China Airlines. This is the largest commercial aviation airline in Taiwan, however, the safety of this flights operated by this company is always an issue, though this situation is getting better recently. The safety record is just a little bit better than the Korean Airlines. From 1969 to present, China Airlines has caused 806 passengers and crew members to death in total. In 2002, the CI622 flight (Boeing 747-200) to Hong Kong disintegrated in the air and crashed into the Penghu. The cause was that the damaged part of an landing problem in 22 years ago was not repaired properly according the rules of Boeing. And this crack expanded larger and larger after flying under the high pressure for many years. Finally, the whole airplane disaggregated during the flight and led to this tragedy. All the passengers and crew members, 225 people in total, was dead because of this. And just four years before this accident in 2002, an A300-600 airplane of the same airlines crashed and caused 196 passengers and 7 ground crew to death........

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Dan jangan pula CEPAT kita nak percaya sgt. si 'pakar-pakar' Barat/ZIONIS yg. asyik nak MENGUMUMkan MH370 kita TIDAK diRAMPAS hanya berdasarkan 'bukti' sedikit serpihan?! Lagi GANJIL betul ni! Tapi aku syak ini berkaitan dgn. strategi-amat-DAJAL oleh TERORIS-TERORIS Barat/ISrael-ZiONIS serta EJEN-EJEN/KULI-KULI depa termasuk dr. puak-puak TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI (yg. juga disyaki DALANG utama MENGHASUT setengah waris dr. China utk. MEMAKI-HAMUN kita) yg. nak terus MENYALAHkan/MENSABOTAJ MAS, YB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu dan KERAJAAN di NEGARA ISLAM kita!

Kerana ada penganalisa MEDIA-MEDIA ALTERNATIF; menuduh MH370 melalui pertolongan SingaPORK, diCULIK ke Pulau Diego Garcia (yg. diRAMPAS sewenangnya oleh US/Britain dari kaum BUMIPUTERAnya yg. diHALAU ke pulau lain - lihat di http://www.npr.org/2015/04/16/400178329/diego-garcia-islanders-displaced-in-u-k-failure-hope-to-return-home , Diego Garcia Islanders Displaced In U.K. Failure Hope To Return Home, April 16, 2015)!

Lihat analisis wartawan terkemuka Jepun, Yoichi Shimatsu, tentang kehilangan MH370 ini (yg. juga membongkar tentang rahsia SingaPORK/Diego Garcia sbg. pusat perisikan/militari serta kapal selam NUKLEAR-rahsia Barat/ISrael; dan kegiatan puak PEDOPHILIA elit Barat/Zionis-KEPARAT yg MENGUASAI Boeing, di Bali-Indonesia/Cambodia dll) – di http://www.rense.com/general96/mh370.html , Is MH370 The Latest Casualty Of The Pentagon's Pivot To Asia?, By Yoichi Shimatsu, Exclusive To Rense.com, 3-20-14; dan di http://www.abeldanger.net/2014/03/stop-flight-mh370-at-any-cost-worlds.html , March 26, 2014, Stop Flight MH370 At Any Cost - World's Smallest Micro Processor: Freescale Kinesis KL02 - Israeli Espionage Operating Out of Singapore - Defense Advanced Research Projects Agency Source: rense.com - A Tiny Microchip Was The Likely Motive For Pentagon Hijack Of MH370, By Yoichi Shimatsu, 3-25-14 !

Pulau D. Garcia ini disyaki mempunyai pengkalan bawah laut amat-RAHSIA untuk Submarine Nuklear HARAM Pengganas ISrael-NATO, yg. disyaki melakukan letupan NUKLEAR bawah laut yg. boleh menyebabkan Tsunami (disyaki termasuk Tsunami besaq di Acheh dan Fukushima - untuk menJAHANAMkan Acheh yg. baru MERDEKA dgn. pemerintahan ISLAMnya, serta Fukushima yg. sebelum itu bersetuju menghantaq Uranium yg. diproses ke Iran; selpepas ini rector Nuklear Fukushima terus HANCOQ) serta KEPANASAN- bahang api dari bawah laut yg. boleh menyebabkan cuaca amat panas sesuatu negara (bayangkan SingaPORK dan TUAN Barat/Zionis dia ada AKSES sewenangnya bawah laut di Palau Pisang kita di Johor itu), serta hanya SingaPORK dibenaqkan jadi pusat keluaq-masuk penerbangan dari Diego Garcia ini di Asia Tenggara terutamanya utk. tentera/perisik NATO/CIA/Barat-ISrael/Mossad! Si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.