Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 7, 2013

HABIS MODAL POLITIK, DIN PUDU PUN HILANG SUARA!!!


Jika sebelum ini, puas dia kompang satu Malaysia dengan menghasut rakyat setempat agar menolak perancangan yang telah dibuat oleh Kerajaan.

Itu pun sebelum Pilihan Raya. Masa tu dia dicanangkan untuk menjadi 'Bakal Menteri Besar' Johor. Sebab itu la dia nak tunjuk yang dia 'Hero'.

Tapi, sebaik sahaja habis je Pilihan Raya, terus hilang dia - dia senyap. Tak bersuara langsung dah pasal projek Rapid Pengerang tu.

Kemungkinan dia tau yang rakyat pun curiga dengan apa yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan haram selama hari ini. Diorang memang Retorik bila bercakap.

Sekarang, bila dah habis Pilihan Raya, kenapa isu berkaitan dengan Rapid Pengerang tu tidak lagi diperkatakan? Kenapa ianya tidak dijadikan bahan bualan?

Nampak sangat la yang puak - puak Pakatan Haramjadah ni hanya menjadikan isu tu sebagai 'Modal Politik' untuk menghasut rakyat setempat.

Hakikatnya, diorang sanggup lakukan apa sahaja demi mendapat sokongan serta undi daripada rakyat. Itu sahaja. Bukannya diorang benar - benar nak memperjuangkan nasib rakyat sangat pun!!! 

Penduduk sekitar Pengerang di Johor sudah menerima sepenuhnya projek mega petrokimia RM60 billion di kawasan itu, kata Setiausaha UMNO Bahagian Ghazali Abas.
"Suara-suara sumbang yang membangkang atau membantah projek berkenaan seperti sebelumnya tidak dlagi kedengaran sebaliknya telah menyokongnya. 
"Wang pampasan kerana pengambilan tanah penduduk sudah dibayar, rumah-rumah baru sedang dibina dengan kelengkapan moden.
"Jumlah pampasan bergantung kepada keluasan tanah," katanya 
Pada peringkat awal, projek petrokimia yang bernilai RM60 billion itu dibantah oleh sebilangan penduduk kerana tanah mereka diambil dan mereka terpaksa berpindah. 
Menurut Ghazali, isu itu menjadi reda setelah pihak kerajaan serta pemaju mengadakan sessi penerangan kepada penduduk. 
"Rumah-rumah akan siap penghujung tahun ini dan penduduk akan berpindah selepas itu," kata Ghazali. 
Masalah-masalah tanah perkuburan, tambah beliau yang sebelum ini enjadi rungutan juga berjaya diselesaikan dengan baik.

Sumber

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.