Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, September 2, 2013

PANASS!! Pas Kedah Sokong Syiah Sebab BN anti Hudud? #KedahAmanMakmur



Dalam group sana sini dalam fb dah letih dok terangkan apa yang Pas cuba buat semasa pembentangan Rang Undang-Undang (RUU) baru tempohari. Pas kata ia tak sokong RUU baru tu sebab tidak dimasukan hukum hudud, maknanya zina, arak dan kesalahan syariah lain tidak dihukum mengikut hudud.

Wahai pencacai Pas yang bangang, kat bawah ni adalah RUU baru yang dibentangkan,

Klausa-klausa yang diperbaharui dalam Rang undang-undang kesalahan jenayah syariah (Kedah) 2013 yang berkait Hukum Syarak ialah Pemujaan Salah, Doktrin palsu, Pendapat yang bertentangan dengan fatwa, Penerbitan agama yang bertentangan dengan Hukum Syarak, dan lain-lain. Dalam tafsiran, "Hukum Syarak" ertinya Hukum Syarak mengikut Mazhab Syafie atau mengikut mana-mana satu Mazhab Hanafi, Maliki atau Hambali. Seperti yang dinyatakan dalam Sidang DUN, Syiah bukan mazhab, maka ianya bertentangan dgn Hukum Syarak. 


Bermakna, sebarang ajaran yang mengaku Islam, tapi menyongsang, akan dikenakan tindakan. Termasuklah syiah dan wahabi! Ada faham?

RUU baru ni takdak kaitan langsung undang-undang berkaitan zina, minum arak dan lain-lain. Jadi apa kaitan alasan Pas kononnya menolak RUU baru ni sebab tak hukum zina dan arak mengikut hudud? Kita bercakap soal nak cegah ajaran sesat dan syiah, takdak kaitan dengan arak dan zina. 
Arak, zina dan murtad sudah ada RUU tersendiri dan dihukum mengikut hukuman takzir. Apa takzir bukan hukum Islam ka? Kalau kita nak ubah RUU yang berkaitan dengan jenayah arak, zina dan murtad, sudah tentu kita boleh di Sidang Dun yang akan datang.


Tapi yang pelik sangat kenapa Pas tak ubah RUU arak, zina dan murtad mengikut hudud pada 5 tahun mereka memerintah? Pas kata undang-undang ciptaan Kerajaan BN ni tak Islamik dan sekular, tapi Pas tak pernah ubah pun, dan hanya memerintah mengikut undang-undang yang kononnya sekular ni. he he..

Cakap saja la, Pas tolak RUU cegah syiah ni sebab takut syiah berkuburkan?? 


Lagi cerita pasal RUU Baca seterusnyadi sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.