Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, January 27, 2014

CINA MANA PULAK MAKI ANWAR NI!!!


Rakyat Malaysia sudah semakin jelak dengan pertambahan jumlah pak-pak lawak atau badut yang mengisi otak rakyat negara ini dengan pelbagai pembohongan dan cakap besar.

Paling memalukan ialah apabila Anwar Ibrahim gagal sepenuhnya mendedahkan bahawa Kerajaan Jepun tidak membenarkan mana-mana orang yang pernah dihukum penjara sama ada di Jepun atau di negara-negara lain selama setahun atau lebih atau hukuman yang setaraf, daripada memasuki negara tersebut. Kes tersebut telah dipetik oleh media-media antarabangsa dan benar-benar memalukan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia.

Tidak cukup dengan melodrama Anwar Ibrahim, semalam, Pemuda PKR atau AMK telah menganjurkan demonstrasi dan memboikot produk-produk Jepun di luar Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur. Dengan disertai seramai 12 orang peserta demonstrasi.


Mereka yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Mohd Akin telah memijak bendera Jepun di luar pekarangan kedutaan berkenaan. Shamsul Iskandar Mohd Akin sendiri telah menghantar memorandum kepada kedutaan itu untuk mendapatkan penjelasan dan menuntut permohonan maaf daripada Kerajaan Jepun kepada Anwar Ibrahim berhubung kegagalan Anwar Ibrahim dibenarkan masuk ke negara tersebut.


Begitulah kata-kata makian Huan Cheng Guan, Presiden SEMUT (Sensible and Ethical Malaysians United Troopers) yang meminta Anwar Ibrahim tidak terus memalukan diri sendiri.

KENYATAANPENUH DI SINI
Ehem...Ehem...
Mana suara Melayu? Takde telur ke? Atau masih angkat Anwar sebagai ANUGERAH? Ataupun UMNO dikelilingi 'orang-orang' Anwar? Cina sudah tunjuk langsi balun Anwar... Melayu yang ada ni apapasal takut sangat sama Anwar? Ya kita tahu Anwar banyak duit...

YOU ULANG I SAMAN 



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.