Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, January 1, 2014

Wajah-wajah pembangkang disebalik topeng TURUN

1 JAN: Betul anggapan sesetengah pihak bahawa himpunan haram TURUN hanya topeng pembangkang untuk terus menekan kerajaan dan menunjukkan rasa tidak puashati bukan kerana harga barang naik tetapi kegagalan mereka pada PRU 13.

Jika tidak sembunyi batu tangan, sekilas ikan di air sudah tahu bawa pemimpin pembangkang terutaama PKR dan PAS terbabit dalam penganjuran perhimpunan yang sekaligus menyebabkan sambutan Tahun Baharu di Dataran Merdeka dihentikan.

demo1114a


Kemunculan beberapa  pemimpin PKR dan PAS ibarat sudah terang lagi bersuluh bahawa merekalah disebalik ‘topeng’ himpunan TURUN atau Guling Kerajaan yang diuar-uarkan kononnya membantah kenaikan harga barangan dan sebagainya.

Kelibat Ketua Angkatan Pemuda Keadilan yang juga Ahli Parlimen PKR Bukit Katil, Shamsul Iskandar Mat Akin, Ahli Parlimen PKR Pandan, Rafizi Ramli yang juga merupakan Pengarah Strategik parti itu bersama-sama peserta perhimpunan haram sudah cukup mengambarkan siapa dalang disebalik semua itu.

demo1114
RAfizi seronok bergambar. Petugas media pun tumpang sekaki.

Selain itu juga, Naib Ketua Pemuda PAS Perak, Khairil Nizam Khairuddin; Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrin, atau Chegubard dan Pengerusi TURUN, Mohamad Azan Safar.

Ternyata kebiadapan peserta demo memuncak apabila konsert Ambang Tahun Baru bersama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur itu terpaksan dibatalkan 30 minit sebelum jam 12 tengah malam.

Sebelum itu, mereka merempuh hadangan polis dan cuba mencabar pihak berkuasa dengan provokasi kata-kata kasar.

Tindakan peserta demo yang melampau sehingga membaling objek ke arah pentas mencetuskan kekecohan di kalangan artis yang hadir untuk menghiburkan penonton konsert itu. 

demo1114b
Suasana kecoh sekitar Dataran Merdeka pada malam Tahun Baharu

Laungan slogan melbatkan peserta demo diantaranya ialah ‘guling kan kerajaan zalim’ ‘turun kerajaan’, dan beberapa slogan yang tidak mencerminkan niat asal mereka untuk menggesa menurunkan kos sara hidup. 

Ini dilihat berpunca apabila dalang mereka turun ke padang bersama-sama sehingga menyebabkan mereka berani bertindak biadap termasuk tidak menghormati Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Ahmad Phesal Talib yang meminta pihak terbabit  menghormati penonton konsert yang ingin menyambut Tahun Baharu  seperti biasa. 

Sebaliknya, dengan tindakan kekerasan yang berlaku semalam menjadikan sambutan Ambang Tahun Baharu tidak seperti biasa tanpa percikan bunga api dan dentingan 12 kali jam di Bangunan Sultan Abdul Samad seperti tahun-tahun sebelum ini. 

demo1114c
Shamsul Iskandar pun ada

Dalam masa sama, ada ibu bapa terus memperjudkan nasib anak-anak yang masih mentah dengan membawa mereka ke perhimpunan yang boleh mempengaruhi pemikiran untuk menentang kerajaan apabila dewasa.  -bnbbc.my

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.