Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, January 27, 2014

PADERI LAWRENCE TERJEMAH NAWAITU SEBENAR?


Gambar sekadar hiasan

Apa sebenarnya niat sebenar Paderi Lawrence Andrew dalam isu kalimah Allah?
Apa niat, apa nawaitu sebenar?

Mahkamah telah memutuskan penggunaan kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain, selain daripada umat Islam pada Oktober lepas.

CABAR MAHKAMAH?

Malah Sultan Selangor Sultan Shafaruddin Idris Shah sebelum ini menitahkan semua rakyat, khasnya di Selangor, tanpa mengira kaum dan latar belakang agar akur dan patuh terhadap larangan penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam seperti yang tertakluk mengikut peruntukan Seksyen 9, Bahagian 1, Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988.

CABAR SULTAN?


Sejak bila golongan ini menjadi biadap dan kurang ajar?
Sampai bila pula pihak yang berkenaan mahu berlembut?

Ini hanya soalan, penulis dan pembaca tidak perlu menjawabnya, biarkan sesiapapun tidak menjawabnya kerana pihak berkuasa mungkin mahu melihat sifat praktikal sebagaimana kata-kata Melayu klasik, 'SUDAH TERHANTUK BARU TENGADAH', NASI SUDAH MENJADI BUBUR 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.