Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, May 11, 2013

Hati-Hati Dengan Helah Peniaga Bangsa Tertentu Yang Menaikkan Harga Barang Dan Menyalahkan Kerajaan


Terdapat kecederungan pihak-pihak tertentu cuba untuk menyalahkan Kerajaan akibat kenaikan harga barangan. Provokasi ini telah dilakukan dengan meluas oleh cybertroopers Pakatan Haram di laman-laman sosial, untuk menunjukkan inilah "hadiah" yang Rakyat Malaysia harus tanggung dengan memilih Barisan Nasional menerajui Kerajaan Persekutuan.

Mengambil contoh satu barangan kawalan iaitu gula yang dinaikkan sesuka hati oleh satu kedai milik satu bangsa tertentu yang prejudis di dalam PRU13  lepas. Apabila kita sebut sesuatu bangsa itu, , pasti akan dicop rasis!!! Namun, semua orang maklum mengenai pemilik kedai berkenaan bukan? Untuk lebih lanjut, sila rujuk harga kawalan di laman web KPDNKK, di sini.

Mengapakah ada cubaan untuk menaikkan harga barangan terutamanya barangan kawalan? Apakah ini satu bentuk manupulasi atau cubaan untuk menyalahkan Kerajaan Barisan Nasional? Baru-baru ini pihak pembangkang cuba memanupulasi kononnya harga setong gas telah dinaikkan dari RM28 kepada RM30. Benarkah harga gas telah naik?


Sebenarnya ini bukan kenaikan harga gas, sebaliknya kenaikan RM3 adalah caj yang dikenakan oleh peniaga untuk mengurangkan kos operasi mereka. Ini tidak boleh dihalang oleh Kerajaan. Lagipun fakta di atas adalah salah. Harga bagi tong gas 14kg adalah RM26.90 dan bukan RM28 seperti yang didakwa. Sila rujuk "Gas Petronas Home Delivery (GPHD) di talian 1-300-888-427.


Akhir sekali, berikut adalah jawapan daripada Perbendaharaan Malaysia yang kononnya Kerajaan telah mengenakan cukai "Good & Services Tax (GST)". Baca penerangan di bawah dengan teliti dan faham. Kalau tak faham, minta tolong print posting ini, rebus dan minum sehari dua kali.



Baca seterusnya :di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.