Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, May 8, 2013

Kerana Kuasa, Anwar Ibrahim Sanggup Benarkan Penyokong Hina Keturunannya.


Berbeza dengan 'mamak' lain iaitu keturunannya beragama Islam dari India, Datuk Anwar sememangnya seorang India yang beragama Hindu. Setelah berkawan dengan Sulaiman Palestin, datuk Anwar yang bekerja sebagai tukang kebun memeluk Islam dan berkahwin dengan saudara kepada Sulaiman.

It all started with an Indian (name unknown) gardener whom Sulaiman Palestin befriended in Bukit Mertajam. As desired, he became responsible in converting the Indian from Hinduism into a Muslim, changing his name to Abdul Rahman. Abdul Rahman married Sulaiman Palestin's relative and one of his children is Ibrahim. Ibrahim grew up and became a hospital attendant. He was also an active UMNO member and later joined politics and retired as Parliamentary Secretary in the Ministry of Health. He married a lady from Permatang Pauh by the name of Che Yam and settled in Cherok Tok Kun, mainland Penang. Among his children is, of course, Anwar.


Cerita selanjutnya di pautan di bawah :


Cuba pembaca  tengok gambar bapa Anwar, adakah dia Melayu tulen atau sebaliknya.


 

Peliknya Anwar Ibrahim sendiri menghina keturunan Mamak apabila dia cuba menjatuhkan Tun Mahathir. Dia dan penyokongnya menggelar Tun sebagai Mamak Bendahara.

Ketika berlangsungnya proses pengundian PRU 13, golongan ini sekali lagi menjadi mangsa penyokong-penyokong Anwar kerana dituduh sebagai pengundi Bangla.





No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.