Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, July 4, 2013

Hakim Mahkamah Rayuan ada perlu belajar balik Perlembagaan


Malaysiakini Baca sini dengan bangganya menyiarkan kemenangan kes Victor Jayaseele Martin untuk jadi peguam syarie di Mahkamah Rayuan sebagai iktibar kepada 4 negeri supaya ikut.

Ini pelik pelik ... peguam berugama Kristian ini ditolak permohonan untuk jadi peguam syarie oleh Mahkamah Tinggi dan jelas dah diterangkan. MAIWP dah jelakan bahawa mereka tak benarkan bukan Islam tapi mahkamah Rayuan mahu masuk campur pula. Baca Utusan Sini

Dahlah kalimah Allah ugama Kristian nak guna. Kini peguam ugama Kristian nak jadi peguam syiarie, kemudian apa? Hakim mahkamah syariah? Gereja nak guna masjid untuk sembahyang? Kesalahan peluk ugama Islam jika tak sembah tuhan 3 in 1? 

Baca seterusnya Di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.