Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, July 4, 2013

Setpol Nurul Izzah dilantik menjadi kolumnis Star

Pakatan mahu bunuh Umno serta menakluk Putrajaya.

Dan media milik MCA begitu beriya-iya membantu politikus kesayangan mereka untuk mencapai cita-cita dan hasrat tersebut.

The Star Online baru-baru ini mengambil Fahmi Fadzil, iaitu setiausaha politik Nurul Izzah Anwar (diiktiraf The Star sebagai “wanita ke-5 paling berkuasa di negara”), sebagai kolumnis mereka.

On the way” (nama kolum nukilan Fahmi) … jalan perjalanan menuju ke …


FahmiFadzil

Fahmi pernah bersabit kesalahan memfitnah di Twitter dan dihukum mahkamah.
Fahmi juga pernah mempersendakan Menteri Penerangan yang ketika itu Rais Yatim.

FahmiRaisYatim

Screenshot atas: Retweet oleh Star Editor

Namun begitu, The Star Online masih bertekad untuk menjulang nama Fahmi sepertimana The Star sebelum ini pernah menjulang nama Dawn Jeremiah.

Namun apabila dibongkarkan bahawa penulis wanita mereka Dawn Jeremiah itu telah memplagiat, The J-Star cuba menyembunyikan pendedahan tersebut.

Baca TheStar stillnot acknowledging its plagiarism‘

Apa jenis manusia yang menguasai The Star? Sering menafi dan asyik menafi sahaja.

StarOnlineBattle
Philip pengarang The Star Online

Gambar atas: Philip, pengarang The Star Online
Jelas bahawa perubahan dan penambahbaikan yang dibuat oleh The J-Starmenerusi bajet berpuluh juta ringgit adalah untuk tujuan menarik pembaca orang muda dan kaum Melayu.

Menjelang tahun 2020, tiga-perempat daripada penduduk Semenanjung akan menghuni di bandar. Maka golongan inilah yang akan menentukan keputusan PRU14.

PendudukBandar2020
Utusan akhbar kampung akan ketinggalan di belakang The J-Star akhbar bandar dan alam maya dengan e-paper Star serta banyak tawaran Star ‘apps’nya. 

Berkiblatkan Jerusubang
The J-Star sebenarnya mendorong para pembacanya menyokong ideologi ‘buta warna’ pembangkang. 
JuneWong

Contohnya Aunty June Wong, seorang pengarang kanan The Star dalam kolumnya
Do we have a de Klerk or Gorbachev among our leaders who will demolish race-based politics and policies … 
Kata Aunty Star itu, dia tidak ada masa lagi untuk bersabar menunggu bagi sesuatu perubahan itu berlaku. Justeru itu, dia merungut: “Can we not see the changes we so long for in our lifetime?”

June Wong menyelar sikap berserah sesetengah orang yang pasrah dengan alasan “’slowly lah’, or ‘some things take time’ and yes, even ‘not in our lifetime’ because we believe the things we want changed are too entrenched or too rotten.”

Bagi pengarang Aunty Star itu, benda-benda yang “too entrenched or too rotten” perlu diubah sekarang juga.

DAP visits ‘Red Bean Army HQ’  The Malay Mail Online 2013-07-04 12-50-59
Red Bean Army’ itu seperkara. RBA mensasarkan orang muda, orang bandar dan orang Cina.

Skuad Scissorati lagi merbahaya berbanding RBA kerana The J-Star mensasarkan orang muda, orang bandar dan orang Melayu serta orang India-Kristian yang merupakan 49 peratus pembaca media milik MCA itu.

Carta pai: Pembaca The Star mengikut pecahan kaum

http://adqrate.com/newspaper/details?id=32&type=1



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.