Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, July 11, 2013

Wajib Baca: Bukti Kadar Pembiakan Kaum Cina Makin Turun, Tapi Kuasa Mengundi Meningkat!

Menurut kajian yang dibuat oleh Professor Saw Swee Hock (The Population of Penisular Malaysia). Dalam kajian tersebut menunjukkan kadar pembiakan (reproduction rate) kaum Cina makin menurun berbanding ketika mereka mula-mula bermigrasi ke Tanah Melayu.




Dalam artikel di NST melaporkan bahawa kadar kesuburan kaum Cina menurun dari 20 kelahiran/1000 pada tahun 2000 kepada 12.5/1000 pada tahun 2009.

THE growth of the Chinese population in Malaysia has been decreasing for several decades. While the number of Chinese Malaysians increased from a mere 694,970 in 1911 to 6.39 million in 2010, their proportion of the population decreased, from 35.6 per cent in 1970 to 24.6 per cent today.The main cause is a decreasing fertility rate: in 2000, the crude birth rate among the Chinese was 20 births per thousand people, but it dropped to 12.5 by 2009.

Sumber:  Decreasing fertility rate among Chinese - Columnist - New Straits Timeshttp://www.nst.com.my/opinion/columnist/decreasing-fertility-rate-among-chinese-1.34290#ixzz2YW14pZFj

Daripada jangkaan Professor Saw Swee Hock, peratusan kaum Cina dalam demografi Malaysia akan terus mengecil menjelang tahun 2020.





Ajaibnya, apa yang berlaku pada PRU ke-13 yang lalu? Kerajaan Barisan Nasional kehilangan beberapa kerusi apabila majoriti kaum Cina bersama-sama menjayakan Tsunami Politik Cina.
Mengapa ini terjadi? Kerana di pihak Masyarakat Cina, mereka mempunyai perancangan strategik untuk survival politik kaum mereka. Cuba anda perhatikan fakta ini.




Apa pula perancangan strategik Orang Melayu?

Adakah orang Melayu akan sentiasa berseteru, berbalah dan merebut kuasa sesama sendiri sebagaimana yang berlaku kepada bangsa Arab di Mesir, Syria dan lain-lain?

Atau Orang Melayu mula membuka minda untuk menyambut Rekonsiliasi Nasional yang digagaskan oleh YAB Perdana Menteri atau meneruskan Kerajaan Perpaduan di zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi?

Tepuk dada, tanya iman.



*Kalau perpaduan Melayu UMNO dan PAS terlalu jauh, kita lihat sesama Menteri Kabinet Barisan Nasional yang Melayu pun tak boleh sepakat dalam isu AKTA HASUTAN.

Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.