Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, July 4, 2013

KANTOI!!! YUSUF KALLA MEMANG SAH PEMBOHONG!!!

"Hari ini, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Bekas Menteri Kewangan Malaysia selama 8 tahun tampil di Ibupejabat Polis Bukit Aman bagi memfailkan saman malu bersama isterinya.
"Beliau bertindak sedemikian setelah pendedahan yang dibuat oleh Mantan Naib Presiden Indonesia, Yusuf Kalla yang mendakwa beliau menipu kepada rakyat Malaysia." - Media Massa.
Demikian serba sedikit laporan untuk seluruh rakyat Malaysia nak dengar dan baca. Jika perkara tersebut berlaku, tak mustahil Si Ketua Penipu tu boleh jadi PM.

Mana tidaknya. Buat kali pertama dalam seumur hidup dia, Si Ketua Penipu tu dengan beraninya tampil untuk menegakkan Kebenaran.

Buat kali pertama dalam sepanjang hayat dia sebagai seorang pemimpin, Si Ketua Penipu tu Berani mempertahankan imej dia kepada masyarakat dunia.

Dan, buat sekali sebelum dia meninggal dunia, Si Ketua Penipu tu Berani tampil dan menjaga maruah keluarga dia dari terus diaibkan. Tapi, semua itu hanya impian.

Semua itu hanya angan - angan kosong kita sahaja. SEBAB, Hakikatnya, Si Ketua Penipu tu memang terang - terangan seorang manusia yang PENAKUT! 

Dia TAKUT nak menegakkan Kebenaran. Dia TAKUT nak mempertahankan imej dia. Dan dia TAKUT nak menjaga maruah keluarga dia sendiri. Jadi, adakah orang yang PENAKUT macam itu yang nak dijadikan sebagai Perdana Menteri? Korang fikir la sendiri!!!

Perkembangan terbaru telah mendedahkan pertemuan Anwar dengan bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla selepas pilihanraya, yang mana Jusuf Kalla telah mempersoalkan dakwat yang masih ada di jari Anwar. 
Jusuf Kalla dilaporkan berkata pada Anwar, “kamu kata isu dakwat, lihat jari kamu (sambil memegang tangan Anwar) masih ada dakwat yang belum hilang.” 
Nampaknya, Anwar berbohong lagi.  Bagaimana Anwar membuat laporan polis konon dakwat di jarinya hilang sedangkan Jusuf Kalla masih boleh melihatnya beberapa hari kemudian?   Apakah Anwar akan menuduh Jusuf Kalla berbohong bagi menyelamatkan dirinya?
Dalam pertemuan yang sama, Jusuf Kalla mempersoalkan kewarasan Anwar kerana berdegil ingin menjadi Perdana Menteri.   Katanya, “Apa kamu sudah gila! Kamu hanya menang 89 kerusi parlimen, Najib menang 133 tidak mungkin kamu bisa jadi Perdana Menteri!”. 
Tambahnya lagi, jika kamu (Anwar) di Indonesia, ya kamu sudah jadi Presiden Indonesia sebab kamu menang undi popular, tetapi di Malaysia guna sistem undi electoral (parti)”. 
Beliau juga turut menempelak penipuan Anwar berkenaan pengundi hantu,Kamu kata ramai orang Bangladesh, tak kan orang Malaysia tidak boleh membezakan orang Bangladesh dengan orang tempatan dari segi bahasa percakapan dan budayanya”.
Baca seterusnya : di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.