Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, July 17, 2013

Sebab agaknya Ong Kian Ming menyebut “Insya Allah”

Dengan izin Tuhan, kaum Cina ditakdirkan menguasai dengan sepenuhnya saluran-saluran media utama dalam negara.

Tsunami Cina, mana ada? “It’s not about Chinese, it’s about people making informed decisions now. When they voted, they did not vote on racial lines, they voted based on an informed line,” kata seorang ahli panel dalam forum The Star baru-baru ini.

Juga Bah Kut Teh tidak semestinya hidangan babi. (Penafian yang dibuat sesetengah pengomen Cina di alam maya apabila mempertahankan Alvin dan Vivian berkaitan provokasi oleh pasangan seks blogger tersebut.)

DAP menolak sistem kuota etnik tetapi melantik Nur Fitriah Abdul Halim sebagai ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) atas dasar “merit” konon walaupun wanita berusia 26 tahun itu tidak dicalonkan atau ditemuduga.

DAP mengecam amalan kronisme tetapi sendiri melantik Nur Fitriah yang merupakan anak perempuan kepada Abdul Halim Hussain, bekas Speaker DUN Pulau Pinang.

Dapster sedar untung duduk di Malaysia kerana boleh buat ikut apa sahaja yang Cina suka.

Dapster bersyukur kerana pemimpin pujaan mereka boleh jadi Ahli Parlimen dan tidak dikutuk malah tokoh mereka ini digilai puak-puak pembangkang.

chua-lai-fatt-dap-apology


Dapster boleh pertikaikan kad pengenalan orang — DOKTOR (PhD) Ong Kian Ming menegaskan bahawa Chua Lai Fatt (kad pengenalan, atas) adalah seorang pungundi hantu dan bukannya seorang warga Malaysia.

Begitu bertuah Dapster boleh melemparkan tuduhan-tuduhan tanpa diambil apa-apa tindakan, contohnya DOKTOR (PhD) Ong Kian Ming yang mendakwa bahawa “3.3 juta pengundi ‘hantu’ wujud pada daftar pemilih!

http://www.heraldmalaysia.com/news/3.3-juta-pengundi-%E2%80%98hantu%E2%80%99-wujud-pada-daftar-pemilih!-11533-19-1.html


SyaDebate


Why is your sexy MCA man not at UTAR? The problem with MCA is that are not visible at their own products.” — begitulah komen oleh seorang pembaca I am Mulan @ 2013/07/12 at 11:30 pm

Pensyarah Utar (universiti dibina MCA) Chong Zhemin pun boleh jadi wakil pihak DAP dalam perbahasan awam.

Rezeki melimpah ruah bagi evangelista DAP yang harap-harap semua perkara boleh.

Atas sebab-sebab inilah agaknya Ong Kian Ming menyebut “Insya Allah” dalam tweetnya.

Sumber :di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.