Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, July 17, 2013

AYUH MELAYU-BUMIPUTERA SEMUA! GERAKAN UNTUK BEBASKAN 4 WIRA KITA YANG DITAHAN DI IPD SHAH ALAM!


Walaupun tiada laporan polis dibuat oleh Ng Mun Tatt, empat orang lelaki Melayu telah ditangkap dan ditahan oleh polis Shah Alam.


Menurut Ketua Polis Negara, keempat-empat lelaki Melayu tersebut telah ditangkap ekoran gambar bak kut teh yang dimuatnaik oleh Alvin Tan dan Vivian Lee serta menghina amalan puasa oleh umat Islam.


Agak aneh tindakan yang dilakukan ke atas keempat-empat orang lelaki berkenaan berbanding tindakan ke atas Ng Mun Tat. 

Difahamkan, Ng Mun Tatt yang dikatakan sebagai operator yang menjaga kaunter kafe siber sebenarnya adalah pemilik tujuh buah pusat perjudian online. Sudah ada tindakan sita yang dilakukan ke atas premisnya tetapi hanya beberapa kemudian, premis-premis berkenaan beroperasi seperti sedia kala.




Tanggal 9 September 2009 seramai 12 orang anak anak muda berbangsa melayu beragama islam telah diheret ke Mahkamah.....

Mereka didakwa berhubung insiden perarakan kepala lembu ketika mengadakan protes di pejabat SUK kerajaan negeri Selangor.

Kesemua mereka yang dituduh mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan....

Mereka dituduh melakukan kesalahan tersebut pada pada kira kira jam 2.25 petang 28 Ogos 2009, dan sekiranya sabit kesalahan mereka berdepan dengan hukuman penjara sehingga 3 tahun dan/atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya sekali mengikut Seksyen 4[1] Akta Hasutan 1948.

Yang menjadi gempar ketika itu ialah tindakan Timbalan Pendakwaraya Mohd Dusuki Mokhtar telah memohon agar Mahkamah menetapkan ikat jamin sebanyak RM15,000 setiap seorang...! Padahal hukuman denda tidak lebih RM5,000 sahaja....

Mujurlah peguam yang mewakili tertuduh semua telah memohon ikat jamin itu dikurangkan, akhirnya ditetapkan amaun sebanyak RM500 setiap seorang.


Yang menghina agama islam...? Apakah hukuman menanti mereka....?

Tak payah bayar ikat jamin...?

Apakah akan berlaku "pendakwaan terpilih" untuk kunuuuuuuunnya mau menjaga hati pengundi CINABENG yang pernah melaungkan kalimah INI KALI LAH...?

Adakah undang-undang hanya melibatkan Melayu-Bumiputera sahaja, manakala Cina dan India tidak boleh langsung dilibatkan sekalipun mereka mengaku mereka rakyat Malaysia?


Apakah Cina terlalu istimewa di Malaysia sehinggakan mereka bebas berbuat apa-apa sahaja, manakala Melayu-Bumiputera pula hanyalah pecacai dan pesuruh, malah tanpa laporan polis pun, pelaku terhadap mereka boleh ditangkap sepertimana dalam kes Ng Mun Tatt?


Jom Melayu... kita buat gerakan dan berhimpun di hadapan IPD Shah Alam menuntut pembebasan 4 orang pemuda Melayu yang berani dan bertegas menentang penghinaan terhadap Islam dan Melayu-Bumiputera di negara ini dalam pada kepimpinan negara serta pihak berkuasa tidak mampu melakukannya!!!


Terimakasih diucapkan kepada Flying Kick kerana menulis artikel ini. Ayuh bangkit Melayu semua. Pertahankan anak-anak muda kita yang sayangkan agama bangsa dan negara. Pergi jahanam dengan Pas dan macai macai yang masih menyokong bangsat-bangsat tersebut.


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.