Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, July 17, 2013

Kabinet bincang kemasukan universiti, kabinet tiada wakil MCA

Rencana ‘Cabinet to intervene for students denied varsity seatsdisiarkan semalam di laman sesawang rasmi MCA.

Sebenarnya tidak ada seorang pun wakil MCA dalam majlis jemaah menteri sekarang.
Komen oleh Setem @ 2013/07/17 at 8:17 am

This time I do not have much sympathy towards these parents; all I saw in them was people who rejected MCA/BN in GE13 but now buat muka tebal tak tau malu, crying and pleading to MCA to help them.

Najib said he wanted to discuss this issue in the cabinet. Errrr…who’s going to talk about the Cina students plight during this meeting? This should be a strong message to the 90% Cina who voted for Pakatan. They kicked out MCA from the cabinet, they put up petitions in FB to ask people to reject MCA, now padan muka!”


1,000,000 Chinese dont want MCA



Facebook: Patrick Teoh sokong MCA disingkirkan


Who’s going to talk about the Chinese students?

Setem bertanya: “Errrr…who’s going to talk about the Cina students plight during this meeting?”
Jawapannya PAUL LOW, seorang-seorang Cina dalam Kabinet.

Bayangkan kalau pada tempoh hari Perdana Menteri tidak melantik Datuk Paul menjadi Senator untuk membolehkannya masuk Kabinet.


OKM slow death
Star Editor men-tweet bahawa MCA berdepan dengan “slow death”

Nota: Timbalan-timbalan Menteri tidak menyertai mesyuarat Kabinet yang lazimnya diadakan pada setiap hari Rabu (juga hari ini).

Namun Dong Zong tidak merestui pelantikan Paul (& Mary sebagai Timbalan Menteri) kerana kedua-dua orang Cina Kristian ini tidak tahu berbahasa Mandarin.


Paul & Mary

Penyokong-penyokong DAP yang berfahaman Bangsa Malaysia pula menegaskan bahawa rakyat hari ini tidak lagi sepatutnya memandang pada etnik. Juga seseorang Malaysian Firster – contohnya, katakan lah Rafizi Ramli – kini turut mewakili masyarakat Cina dan masyarakat India kawasan Pandan manakala Ong Kian Ming turut memperjuangkan kepentingan masyarakat Melayu dan India Serdang, dsb.

Maka berasaskan aliran Firster, baik penyokong pembangkang tolong jangan dok komplen tentang Paul (& Mary) sama ada mereka mampu mewakili kaum Cina atau tidak.


Buta warna

Justeru percubaan ‘tukar rejim’ telah membawa satu anjakan paradigma, natijah kita tidak lagi melihat pada warna kulit. Itulah yang dituntut dan dikehendaki gerakan ‘Ubah’.

We are all Malaysians … First.”

Tapi MCA masih lagi bising tentang kuota yang mencukupi bagi orang “Cina” untuk masuk universiti. “We are all Malaysians … First,” bukan?

Ada 30 jawatan Menteri.

Menteri Cina ada seorang sahaja. Tapi ingat, ianya “rasis” andaikata kamu menyebut Paul Low seorang Cina. Beliau adalah Malaysian First.

U B A H

hannahbirthcert

Ingat: Pembangkang Pakatan sudah pantang sebut sesuatu isu itu adalah isu perkauman, sama ada isu Cina atau isu India.

Baca seterusnya : di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.