Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, July 7, 2013

MP PAS TAWAR TANAH KEPADA CARLSBERG


Antara rekayasa PAS sebelum menguasai Selangor, PAS menyatakan negeri Selangor adalah negeri yang berdosa kerana membiarkan kilang arak di buka di negeri berkenaan. Malah mereka dengan bangganya menyatakan bahawasanya, sekiranya PAS diberikan kesempatan memerintah Selangor, maka antara perkara yang pertama akan dilakukan oleh mereka ialah menutup kilang arak yang terdapat di Selangor.

Namun apa yang terjadi selepas berkuasa? Kilang arak masih beroperasi, malah lebih mengejutkan, PAS sendiri menawarkan tanah kepada kilang berkenaan untuk membolehkan kilang berkenaan meluaskan operasi pengeluaran hasil alkohol.


Peliknya disini, bila ditanya mengenai perkara ini kepada orang PAS, mereka pasti menyalahkan UMNO, kerana mereka menyatakan bahawa UMNO lah punca kilang arak ini wujud di Selangor. Kami tidak menafikan fakta berkenaan malah bersetuju dengan pandangan berkenaan. Namun persoalan yang timbul, dimana pula usaha PAS untuk menutup kilang berkenaan? Kerana untuk terus menyalahkan UMNO ternyata sudah tidak relevan kerana sudah dua penggal berturut-turut UMNO tidak dapat menguasai kerajaan Selangor. Jadi kami nak bertanya kepada PAS, dimana janji-janji kalian selama ini yang mahu menutup kilang arak?


Jika kalian memberikan alasan ini semua kena bermula dengan kerajaan pusat, maka kami bertanya, mengapa kalian boleh bertindak tanpa campurtangan kerajaan pusat dalam soal rampasan tanah Yayasan Kebajikan Rakyat di Serendah (Projek pembinaan kampus UiTM Serendah), berusaha dan melarang tiang-tiang kamera AES dipasang di dalam negeri Selangor, melambatkan projek pembinaan Langat 2, kenapa dalam bab ini kena tunggu kerajaan pusat pula bertindak?  


Kalian selama ini mengkritik pemerintah agar melakukan kebaikkan dan mencegah kemungkaran. Namun kenapa kalian tidak melakukan perkara yang serupa sepertimana yang pernah kalian ucapkan?



Sumber : Penaminangreturn



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.