Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, October 25, 2013

Realiti politik Umat Islam Malaysia : JUMLAH KERUSI AHLI PARLIMEN ISLAM DAN BUKAN ISLAM



Mengundi pihak PAS-DAP-PKR  bukan menguatkan umat Islam dalam parlimen. Pada PRU12, beza ahli parlimen parlimen Islam dan bukan Islam pihak pembangkang hanya 6 orang.

Namun pada PRU13, jumlah ahli parlimen bukan Islam pembangkang lebih 17 orang.

Pada PRU13, jumlah ahli parlimen Islam dalam parlimen adalah 137 orang. Paling banyak bertambah adalah ahli parlimen UMNO yang menambah 12 orang lagi ahli parlimen Islam pada PRU13.

Jumlah ahli parlimen bukan Islam adalah 85 orang pada PRU13. DAP menambah 10 kerusi bukan Islam dan PKR menambah 5 orang lagi ahli parlimen bukan Islam berbanding PRU12.

Kesimpulannya, mengundi pakatan pembangkang akan menguatkan lagi suara bukan Islam dalam parlimen.

Umat Islam harus sedar, ke manakah haluan negara ini bakal dibawa jika pengundian hanya dilakukan tanpa asas matematik yang kukuh tentang realiti umat Islam di Malaysia.

Jika gagal lagi memahami dengan baik, maka tidak mustahil sesuatu yang lebih buruk bakal terjadi pada PRU14. Jangan biarkan DAP menjajah negara ini..

Baca seterusnya : di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.