Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, December 27, 2013

Keculasan Pegawai Atasan PDRM Menjadi Barua Chauvenist Beri Kesan Kepada Anggota Pangkat Rendah #TONTON VIDEO MEMANG SAKIT HATI

 

Maruah pihak Polis semakin lama semakin dipijak pijak oleh puak puak Chauvenist ini. Semenjak 2008 semakin berani mereka Chauvenist ini bertindak biadap ke atas pasukan keselamatan terutamanya pihak PDRM. Gambar diatas merupakan kejadian yang terbaru berlaku di Pulau Pinang pada malam perayaan Krismas. Kenderaan Polis dijadikan mangsa oleh Chauvenist ini sehingga melakukan kerosakkan keatas kenderaan pasukan keselamatan itu.

Saya melihat kebiadapan ini semakin menjadi jadi dan pasukan Polis menjadi sasaran puak puak Chauvenist ini. Mengapa ini berlaku berulang ulang?

Tidak dinafikan pihak Polis sendiri juga perlu dipersalahkan kerana tidak mencerminkan peranan sebagai penguatkuasa undang undang. Sudah acap kali mereka Chauvenist ini melakukan kebiadapan dan sehingga ke hari ini yang kita ketahui hanyalah tangkapan dan pendakwaan dilakukan dan tidak ada susulan dari kejadian kejadian yang berlaku.

Saya amat mengharapkan agar pihak PDRM lebih drastik dalam menyedarkan puak puak Chauvenist ini. Tindakan wajar yang perlu dilakukan oleh PDRM bagi menyedarkan puak puak Chauvenist ini adalah tidak menjadi barua kepada mereka terutamanya ketua ketua perniagaan haram. Pihak kepimpinan PDRM di Bukit Aman mengetahui setiap kejadian yang berlaku ini dan adalah kewajipan mereka untuk menghentikannya agar anggota dan pegawai dibawahan tidak menjadi mangsa kebiadapan puak puak Chauvenist ini.

PDRM seharusnya sedar dengan menjadikan diri mereka barua kepada tauke tauke Cina perniagaan haram ini ianya membuatkan Chauvenist besar kepala dan tidka hormat kepada PDRM itu sendiri. Maruah PDRM dipijak pijak oleh Chauvenist ini hasil daripada kepimpinan PDRM diatas yang sanggup menggadaikan diri menjadi barua Chauvenist haram.
Pegawai dan anggota dibawah yang menerima kesan dari apa yang telah digadaikan oleh kepimpinan atasan PDRM.


1 comment :

Semut Hitam said...

Salam bro. Nak membetulkan fakta. Gambar diatas tu gambar di Teluk Chempedak. Bukan gambar di Pulau Pinang

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.