Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, December 11, 2013

Dulu Sufiah Yusuf Si Genius Matematik - Kini Amalina Che Bakri Pula?

Sekali-sekala saya pun teringin mengajak saudara pembaca untuk bergossip, kata sahabat blogger kisah-kisah begini mampu mencapai 200 juta hits.

Hahaha...

Dulu kita dikejutkan dengan kisah Sufiah Yusuf si genius matematik yang berjaya memasuki Universiti Oxford ketika berusia 13 tahun menjadi pelacur akibat tekanan hidup.


Sufiah Yusuf seorang pelajar genius terlibat dalam kegiatan pelacuran setelah kecewa dengan hidupnya ekoran kegagalan rumahtangga yang dibina bersama seorang peguam ketika usianya 20 tahun hanya mampu bertahan selama 13 bulan.

Ditambah lagi dengan kes bapanya dipenjarakan :

Kini lebih kurang kes yang sama, bezanya cuma Nur Amalina Che Bakri belum lagi menjadikan aktiviti pelacuran sebagai punca pendapatannya.
Nur Amalina Che Bakri merupakan pelajar genius yang pernah menggemparkan negara kerana memperolehi 17A1 dalam dalam peperiksaan SPM dikatakan berubah gaya hidup ketika menuntut di UK. Dulu kita pernah melambung-lambung dia sebagai PELAJAR MELAYU PALING CEMERLANG, dan automatically, expectation kita pada dia dah berubah seakan-akan dia adalah seorang alien yang terlalu pandai dan sangat perfect. Well not all human perfect, ALL human arent pefect after all, terime je lah.
Dah keluar satu kontroversi pasal gambo eksi dan tak ingat budaya timur pulak dalam Facebook Nur Amalina Che Bakri ini.

Gambar-gambar yang tersebar di beberapa blog dikatakan diperolehi dari laman facebook Nur Amalina 



aMALINA cHE bAKRI




Bf ke ni? BF orang putih uuu.. biase la lemang terbakar tak sedap. nak lemang pink jugak ke nok!! Anyway untuk pengetahun saudara-saudara, kalau ini bukan bf pun saya percaya. Ala kat sana tu, kalau bergambar dengan orang putih mesti la nak peluk2 sket.. kalau tak, tak jadi la ala2 western. Kita ni bila tengok gambo ummah melayu pprt tengah berpeluk sket dengan orang putih terus kene cop bf orang putih..takkan tak tau, dah mmg adat orang sana, kalau gambar tak de peluk2 memang tak sah!!

Kasihan wanita Melayu sekarang, terkulai layu di pelukkan Mat Saleh, negro, Arab dan bla bla bla...

 Sumber
 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.