Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, December 7, 2013

FITNAH SEMAKIN MENJADI-JADI DALAM ISU BANJIR APABILA PAS KEMAMAN DAN PAS TERENGGANU AGIH BANTUAN!!!


Di atas adalah printscreen daripada pengkisahan yang dibuat oleh seorang penyokong Pakatan Rakyat yang mendakwa dia juga tinggal di penempatan sementara di Chukai. Mungkin tidak disebut tetapi maksud sebahagian besar daripada cerita tersebut adalah, PERANAN POLIS ADALAH SEBAGAI ANJING KERAJAAN memandangkan yang bertungkus lumus untuk membantu mangsa-mangsa banjir di situ adalah polis dan beberapa agensi lain.

Pukul 2:00 petang tadi, PAS Kawasan Kemaman telah membuat pengagihan bantuan berupa beras 5 kilogram, sardin 1 tin, maggie cup 2, air mineral sebotol dan tepung gandum 1 kilogram. Cara pengagihan ialah dengan cara mangsa banjir hadir sendiri untuk menerima bantuan. Bantuan diberikan kepada sesiapa sahaja yagn datang dan dikendalikan oleh Unit Amal PAS. Sumbangan pula adalah dari PAS Kawasan Kemaman dan PAS Terengganu.

Bagaimana pula dengan reaksi anggota-anggota keselamatan yang ditugaskan untuk membantu mangsa banjir di situ?

Seorang pegawai gerakan banjir yang enggan namanya disiarkan dan gambarnya dirakamkan, begitu marah apabila ditunjukkan printscreen di atas.

Anda cuma perlu baca dan kemudian buatlah penilaian sendiri!!!





No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.