Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, December 12, 2013

HARGA BABI NAIK, CINA 1 MALAYSIA BISING WOO

 
 
Sekarang semua barang naik harga. Gula, bawang, ikan, sayur, ayam, daging. Boleh kata semua naik harga der. Apa yang tak naik??

Lebih-lebih lagi bila Kerajaan dah kurangkan subsidi gula dan  petrol. Bil lektrik pun naik maa.

Kos sara hidup bertambah tinggi. Semua salahkan Kerajaan atas tindakan merasionalisasikan subsidi. Semua disabitkan dengan harga patrol ron 95 yang naik.


Tapi yang pelik tak pernah pulak dengar cina-cina kat Malaysia ni mengeluh harga daging babi naik sebab rasionalisasi subsidi. Kan ke tu makanan asasi dia. Anda pernah dengar ke??

Pernah tak anda dengar harga babi naik?? Pelikkan??

Anda jangan cakap pulak daging babi nak transport atas lori tak pakai minyak. Kang kene langgar dengan lori babi lak kang.

So boleh tak kita fikir balik.. betul ke harga barangan ni naik sebab subsidi atau sebab-sebab lain?? Fikir dan bincangkan.. 

 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.