Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, December 26, 2013

DAP salahkan UMNO atas kemelut Allah yang berpanjangan

Kata Lim Kit Siang dalam kenyataan akhbarnya hari ini:
 
To Malaysian men and women, these ‘irresponsible politicians‘ described by Najib are mostly to be found in Umno, and on a number of occasions not excluding Najib himself [...] This illustrates the wide gulf between the thinking and perceptions of the Prime Minister and Malaysians of reason and moderation.”

Kit Siang menegaskan bahawa pihaknya bersifat sederhana dan bertolak ansur tetapi Umno dan penyokong parti itu tidak.


Mengikut laporan Malaysiakini, paderi Lawrence Andrew telah sengaja menyebut perkataan ‘Allah’ berkali-kali ketika beliau mengucap doa rahmat di jamuan teh sempena perayaan Krismas yang diadakan oleh Christian Federation of Malaysia (CFM) semalam.

Father Lawrence ialah pengarang The Herald.

XmasHiT

Turut menghadiri Christmas Hi-Tea anjuran CFM itu ialah Uskup Besar Emeritus Murphy Pakiam,  Rev Ng Moon Hing, Teresa Kok, Tian Chua, Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen PKR Wangsa Maju Tan Kee Kwong (bekas parti Gerakan), Mujahid Yusof Rawa, Hannah Yeoh dan suaminya.



What kind of people are they?

  • Scale 1-2: Reasonable and rational
  • Scale 3-4: Open to civil discourse
  • Scale 5-6: Partisan with blind spots
  • Scale 7-8: Quite delusional actually
  • Scale 9-10: Perpetually hysterical
Vote 



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.