Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, December 11, 2013

Cina Mula Tunjuk Belang...Dendam Melayu Tuan Tanah Mahu Dipadamkan...

 
Ini kisah benar yang aku dapat sendiri daripada warga cina yang kini menolak BN..bila ditanya kenapa lu olang sokong Pakatan Rakyat dan ini antara jawapannya:

1) Cina bisnes bayar cukai..Melayu dapat duit cukai..biasiswa Melayu dpat...Melayu dapat banyak kelebihan...Cina dapat apa?
2) Wa tarak kisah bagi penguasa rasuah..asalkan jangan kacau wa punya bisnes...tapi ha...sikalang ramai penguasa mahu tapau sama wa...wa banyak susah ini ali...
3) Lu tengok..kalau Cina tak da mana Malaysia mati wooo...semua bisnes Cina pegang..lu nak makan apa kalau cina tak ada..lu mau pakai apa kalau cina tak ada?
4) Ini Malaysia bukan Melayu punya..Ini rakyat Malaysia punya....

HE : Sebab itulah aku akan kata bodoh jika lihat anak Melayu jual tanah kepada CINA....kadang aku sedih..kampung Melayu kini Cina sudah bertapak....kawasan majoriti Cina...susah Melayu nak cari tapak...bangsa Cina otaknya bisnes..mereka akan lakukan apa saja asalkan mereka untung...jangan jadi barua Cina...sang penguasa jangan jadi bodoh! Kamu diamanahkan tegakkan kebenaran..jangan kerana ringgit dan rasuah..kerja haram kau halalkan!!!!
 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.