Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, May 13, 2013

Apa Hak 'Mereka' Ini Halang Rakyat Malaysia Mengundi?

Kejadian di Wangsa Maju semasa hari pengundian.

5-5-2013 protest at voting centre Lee Rubber School, Setapak Wangsa Maju
5-5-2013 protest at voting centre Lee Rubber School, Setapak Wangsa Maju
Protest

Democracy “ala Arab Spring”
Protest
Democracy “ala Arab Spring”

Protest
Democracy “ala Arab Spring”
The so-called "Observer" from Bersih in red circle.
The so-called “Observer” in red circle from the unregistered society called  “Bersih”.
observer
The Bersih observer was taken to police station.

Untuk mengetahui selanjutnya kejadian ini sila ke blog ini:

*Ramai rakyat Malaysia tidak berani untuk mengundi kerana wujudnya kumpulan 'pengacau' yang berhimpun secara haram di tempat pengundian. Anehnya, tiada seorang pemerhati dari IDEAS, TI-M atau CPPS mengulas perkara ini dalam laporan mereka. Adakah mereka BUTA, atau sengaja buat-buat BUTA? Tidakkah tindakan tidak beradab ini mengganggu proses demokrasi? MyMassa harap pihak Barisan Nasional perlu membangkitkan perkara ini. Jika melanggar peraturan, mungkin bukti ini boleh digunakan untuk petisyen bagi Parlimen Wangsa Maju atau kawasan lain yang mempunyai gangguan seperti ini.

Baca seterusnya :di sini







No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.