Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, May 13, 2013

Pakatan terperangkap Dengan Mainan Sendiri Tuduh Penyokong Sendiri Sebagai Bangla

Dikalangan MACAI pakatan secara jelas membuat serkap jarang malah ada yang mengambil tindakan secara agresif terhadap pengundi rakyat Malaysia. Mereka memuat-naik beberapa keeping gambar dank lip video dalam You Tube untuk menggambarkan pengundi yang beratur adalah pengundi hantu dari Bangladesh.


Kemungkinan mereka sedar atau tidak bahawa para pengundi berkenaan adalah rakyat Malaysia yang menjadi mangsa penipuan dituduh sebagai warga asing. Manakala pengundi-pengundi ini terdiri dari kalangan India Muslim Malaysia atau lebih dikenali mamak dan kaum India Malaysia



Dalam siri penjelajahannya Anwar dilihat mengetengahkan isu-isu yang tidak relevan dan tidak masuk akal yang berkisar kepada isu “undi popular vs undi electoral”.

Tiba-tiba macai-macai diejutkan dengan laporan keluaran Suara Keadilan yang memohon maaf secra terbuka berkenaan isu menuduh rrakyat Malaysia sebagai warga asing dari Bangla dan Myanmar.

Maka dilihat dikalangan macai yang mempertikaikan mengenai kesahihahan laporan tersebut, malah ada dikalangan mereka yang marah dengan tindakan editor yang dilihat                 tidak mendatangkan sebarang kelebihan kepada  parti itu.

Yang menariknya terdapat dikalangan macai “taksub” mengatakan ia adalah propaganda UMNO bagi menutup kelemahan SPR.

Lidah rasmi PKR itu baru-baru ini telah mengeluarkan satu ‘Ralat’ atas ketelanjuran yang dilakukan sebelum ini.

“Merujuk kepada Suara Keadilan edisi 120, muka surat 13 pada tajuk ‘Bangla Gelabah Tunjuk Dua Kad’. Suara Keadilan memohon maaf atas kesilapan menyiarkan gambar Ali Mydin sebagai warga Bangladesh yang datang mengundi.
Namun apa yang pasti, ramai dikalangan rakyat yang boleh berfikir secara waras akan tersenyum dengan gelagat pencacai yang kadangkala bersikap seperti beruk dan monyet di hutan.


Ironinya matlamat menghalalkan cara mereka

telah memberikan impak balas dimana rakyat semakin muak dan mereka semakin ditolak majoriti pengundi.

Buat para pengundi yang telah menunaikan tanggungjawab pada 5 Mei yang lalu, syabas dan tahniah diucapkan. Keberanian kalian semua menolak pendekatan murahan Anwar dan para pencacai melalui sistem demokrasi amat dihargai.




No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.