Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, May 12, 2013

Mahasiswa Dibayar Huru-harakan SPR Putrajaya


mahasewel


“SPR, Syaitan Penipu Rakyat”..merupakan jeritan mahasiswa sesat . Kononnya mereka tidak mewakili mana-mana parti. Tahukah mereka makna tuduhan tersebut. Adakah tuduhan tersebut benar? Inilah yang terjadi apabila mahasiswa tidak menjalankan tugas dan tanggungjawab yang sepatutnya. Setiap perkara ada masa dan waktu yang sesuai.

Apakah tugas seorang mahasiswa? Apakah harapan ibubapa dan mereka sendiri semasa memohon memasuki universiti? Adakah mereka menyedari bahawa mereka terlalu bodoh untuk lulus pengajian mereka maka mereka memilih jalan mudah dengan mencontohi sampah masyarakat seperti Anwar Ibrahim dan Mat Sabu. Kita tahu bahawa Anwar hanya mampu mendapat ijazah kelas tiga. Manakala Mat Sabu dengan SPM gred 3 dan tidak habis pengajian di ITM dalam jurusan makanan .

Berbalik kita kepada SPR. Mahasewel ini sebenarnya tidak tahu menahu tentang proses pengundian yang dijalankan oleh SPR.  Setiap proses pengundian dari mula “polling” dan “counting” terdapat wakil dari setiap parti yang bertanding. Maka tidak timbul langsung tentang ketidakadilan SPR. Wakil calon pakatan haram telah bertindak memantau perjalanan pengundian dengan terperinci.  Maka tuduhan berlaku penipuan oleh SPR sememangnya tuduhan jahat dan keji pakatan haram. n haram jadah..

Nama budak tak habis belajar  ini Anang berlagak kononnya pejuang rakyat sedangkan hakikatnya dia dibayar antara RM150 hingga RM500 seorang sebagai upah memekik melolong.

“..antara 30-50 orang termasuk media yang hadir..” keluhan yang amat kecewa dari hamba pakatan haram ini yang mengharapkan 300 ribu balaci bodoh sepertinya hadir.

Pakatan haram ini tidak pernah berhenti untuk menyusahkan hidup rakyat. Budak-budak yang sedang belajar pun mereka pengaruhi sehingga hancur masa depan mereka yang sepatutnya menumpukan sepenuh perhatian terhadap pelajaran. Masa untuk menimba ilmu demi masa depan atau alam pengajian di Universiti bukannya datang selalu dalam hidup kita. Sekiranya mereka terlepas “moment” ini maka ianya tidak mampu diputar semula. Sudah-sudah lah Anwar merosakkan hidup orang lain.


Baca seterusnya : di sini



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.