Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, May 13, 2013

Kerana Malas, Melayu Menjadi Minoriti Di Bumi Sendiri.


Ini adalah fakta.

Di Pulau Pinang, masyarakat Cina hanya 45.6% tetapi peratus pemilih kaum Cina adalah 53.38%.

Di Kuala Lumpur, masyarakat Cina hanya 43.2% tetapi peratus pemilih kaum Cina adalah 52.15%.

Di negeri-negeri lain, komposisi penduduk masyarakat Cina dengan komposisi pemilih sangat berbeza.

 

Mengapa ini terjadi? Masyarakat Melayu harus tanya diri sendiri. Sudahkan mereka atau keluarga mereka yang telah cukup umur mendaftar sebagai pengundi?

Orang Melayu UMNO dicadangkan  mula aktif mendaftarkan pengundi pada bulan ini juga. Jangan dah nak dekat pilihan raya baru nak buat kempen daftar pengundi. Dekati orang muda dan daftarkan mereka. Dengan cara ini sahaja kita akan 'normalkan' kembali komposisi penduduk dan pemilih.

Cadangan supaya SPR memperkenalkan sistem biometrik (kesan cap jari melalui cip kad pengenalan) seperti yang pernah dicadangkan sebelum ini selain daripada dakwat kekal supaya bukan sahaja pengundi warga asing BANGLA kita dapat tangkap, pengundi asing bukan BANGLA pun kita kantoikan sekali.

Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.