Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, May 2, 2013

TUDIAA!! Anwar Dah Sedia Nak Jadi PM, Pening Fikir Pasal Turun Harga Barang! #TolakPR


Akhirnya pakar janji 'manifesto angan-angan' Anwar Ibrahim akui juga bukan mudah bagi kerajaan untuk menurunkan harga barang di negara ini.

Katanya, ini berdasarkan pengalamannya yang pernah menjadi Menteri Kewangan selama lapan tahun.

“Saya (pernah jadi) Menteri Kewangan (selama) lapan tahun, saya tahu bila nak turun harga barang pening kepala nak fikir…” katanya pada ceramah perdana pakatan pembangkang di tapak pasar malam di Ampang Jajar dekat sini malam tadi.

Dalam pada itu, Anwar menunjukkan yang beliau yakin untuk mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh pada pilihan raya umum ke-13, Ahad ini dan pakatan pembangkang mengambil alih kepimpinan kerajaan pusat.

Beliau sekali lagi berkongsi angan-angan dengan hadirin yang hadir dengan berkata:

“In syaa Allah, kita menang pilihan raya 5 hari bulan, malam (5 Mei), 6 hari bulan (6 Mei) pagi InsyaAllah kita tubuh kerajaan baharu pakatan rakyat. 7 hari bulan (7 Mei) InsyaAllah kita turunkan harga minyak seluruh negara. Minggu depan, dekat dah ni. Saya pun pening kepala bila nak umum ni…pening, bukan senang”.

Itu kenyataan dari Anwar. Sekali dilihat nampak dia macam orang gila meroyan pun ada. Belum menang lagi, dah rancang macam-macam. Serupa depa nak menang betul! Sebenarnya ini taktik Anwar, kalau depa kalah nanti, depa nak buat kacau!

Bagi senang cerita, jangan dilayan orang gila nak berkuasa macam dia ni. Abaikan saja. Kalau dilayan makin menjadi gilanya!


Bab turunkan harga barang. Cakap orang gila anda nak percaya ka?

Baca seterusnya : di sini



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.