Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, November 30, 2013

Hannah Yeoh : Antara Main Facebook Semasa DUN, Jadi Speaker dan Naik Gaji.

Seronok sungguh jadi wakil rakyat Pakatan.

Sebagai contoh Hannah Yeoh.

Dia pernah terkantoi bermain facebook semasa DUN bersidang.


Hasil daripada kehebatannya berfacebook berbahas, dia telah dilantik menjadi Speaker DUN dalam penggal kali ini.


Semalam pula, gajinya sebagai speaker dinaikkan sehingga lebih 200% (dari RM6,109 kepada RM22,500).
SHAH ALAM: Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor meluluskan kenaikan tangga gaji Menteri Besar, Speaker, Timbalan Speaker DUN dan ADUN negeri itu bermula 1 Januari 2014.

Apabila dilaksanakan, gaji pokok Speaker akan naik daripada RM6,109 kepada RM22,500 manakala timbalannya daripada RM3,327 kepada RM15,750.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pula akan menerima gaji pokok sebanyak RM29,250 berbanding tangga gaji lama RM14,175.

Tambahan gaji EXCO pula naik daripada RM6,109 kepada RM20,250.

Manakala, elaun bulanan kesemua Ahli Dewan Undangan Negeri pula meningkat daripada RM6,000 kepada RM11,250.


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.