Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, November 25, 2013

LAPORAN PEMERHATI DIMANIPULASI, NAZRI AZIZ DIPERDAYAKAN

Pendapat mengenai Kes Liwat II oleh individu-individu terkemuka di dunia sememangnya diketahui. Pro Anwar.

Namun pendapat sedemikian wujud berdasarkan penilaian dan pemahaman masing-masing mengenai fakta Kes Liwat 2 yang dibuat berdasarkan sebuah Laporan Pemerhati yang telah dimanipulasikan. 

Mereka tidak tahu bahawa Laporan yang mereka gunakan untuk memberi pendapat di bawah ini adalah palsu dan telah mengendahkan pelbagai aspek lain yang tidak menyebelahi Anwar dalam bicara kes  :

Antara pendapat yang salah tetapi dianggap benar….hingga ke hari ini adalah seperti berikut :

Drop Anwar charges, Australian MPs tell Malaysia” – The Nation, February 12 2010


The charges against Anwar Ibrahim for the offence of carnal intercourse against the order of nature, the criminal trial that followed and the strictures with respect to pre-trial disclosure, show us two things: it is high time such an offence is expunged from our statute books, and trial by ambush has no place in the criminal justice system. This book is a timely reminder that justice is a global concern”.Christopher Leong
Vice-President, Malaysian Bar


A contemporaneous and incisive account of a political trial disguised as a criminal case. A must-read”.
Anil Divan
Senior Advocate and President of the Bar Association of India


Mark Trowell exposes sharply the flawed prosecution of Anwar Ibrahim – an absolute read for every one interested in understanding how and why this happened”.
Rogier  Huizenga
Head of Human Rights Programme
Inter-Parliamentary Union, Geneva


 “An eloquently analysed process of a case, which barely corroborates the judicial independence and the Rule of Law”.Akio Harada
Former Prosecutor General of Japan

Badan-badan antarabangsa membuat keputusan tentang pendirian mereka terhadap sesuatu isu politik maupun diplomatic berdasarkan Laporan Pemerhati Antarabangsa. Pemerhati Antarabangsa ini adalah seorang Wakil yang mendapat pengiktirafan daripada Mahkamah. Malah, beliau diberi kebenaran untuk mendapatkan kesemua bukti sert a bahan daripada pendakwaraya dan peguambela. Dia haruslah jujur dan adil serta tidak menyebelahi mana-mana pihak.

Individu yang dihantar oleh International Parlimentarian Union dengan pengiktirafan United Nations untuk memantau dan memerhati bagi pihak Badan Antarabangsa ialah warga Australia yang bernama Mark Trowell.



Mark Trowell : Ada desas dusus yang mengatakan dia seorang Gay



Mark Trowell sebenarnya Agen Anwar. Ini bukan kali pertama dia mewakili Organisasi Antarabangsa untuk Kes Anwar. Sebelum ini dia pernah menulis laporan yang tidak adil dan tidak tepat kepada Badan-badan Antarabangsa mengenai Kes Liwat 1. 

Dia juga telah dijemput oleh Majlis Peguam untuk memberikan huraian serta analisa lengkap tentang Kes Liwat 1 Anwar. Memandangkan pengiktirafan dia sebagai seorang Pemerhati Antarabangsa, Majlis Peguam turut mempercayai segala kenyataan palsu yang diberitahu olehnya.

Mark Trowell memperdayakan semua orang termasuk peguam dengan cara teknikal dan spin yang pandai. Cara sama yang diajar kepada budak tersebut oleh Chief. bekas agen CIA. 

Sebagai contoh lihatlah sendiri modus operandi Mark Trowell untuk menyelamatakan Anwar.

Laporan Kes Liwat 1 yang di hantar kepada Badan-badan Antarabangsa telah mengabaikan beberapa “key points” dalam aspek guaman dan undang-undang. Misalnya, Mark Trowell telah mengungkitkan soal tentang kredibiliti Azizan dan mengapa Akuan Bersumpah tidak diambil.


Jikalau seseorang yang tidak mengetahui fakta-fakta kes tersebut mendengar maupun membaca laporannya, sudah tentu keraguan akan muncul apabila menilai Laporan Mark Trowell itu. 

Hakikatnya, Mark Trowell telah menyembunyikan fakta bahawa AZIZAN PERNAH BUAT AKUAN BERSUMPAH tetapi DIDERHAKAI PEGUAM BERNAMA KARPAL SINGH (YANG MEMBANTUNYA MEMBUAT AKUAN BERSUMPAH) TERSEBUTI TELAH MELOMPAT KE PIHAK ANWAR. 

MENGIKUT UNDANG-UNDANG SEORANG INDIVIDU HANYA BOLEH BUAT SATU AKUAN BERSUMPAH MENGENAI ISU YANG SAMA. Kalau wujud Akuan Bersumpah yang kedua, individu tersebut boleh dipenjarakan DAN KREDIBILITNYA AKAN TERJEJAS.



Implikasi mengabaikan satu fakta itu ialah persepsi bahawa Pendakwaraya tidak membuat Akuan Bersumpah untuk memudahkan “cerita “ saksi tidak bercanggah dan Liwat 1 adalah sebuah konspirasi. 



Semudah itu, sokongan diraih.


BUKTI EMEL YANG MENUNJUKKAN MARK TROWELL BEKERJASAMA DENGAN PIHAK ANWAR MELALUI EMEL ADD ASTROBOY9, EMEL YANG DIGUNAKAN UNTUK HAL SULIT



Pada masa itu, budak bergelar “Blue Eyed Boy” itu tidak memahami penuh implikasi segala kegiatan dia. Malah setiap kali wujud keraguan tentang perbuatannya, Anwar sering member nasihat seperti

Kita tanggung dosa tipu ini agar rakyat tidak perlu ditindas…Mendiamkan diri bila kesalahan berlaku juga satu dosa”.

Walaupun sedar idolanya seorang biseksual, budak itu tetap berjuang demi Anwar. Ini kerana bagi dia seorang biseksual adalah lebih baik daripada seorang yang kuat makan duit rakyat! 

Mengikut pandangannya, walaupun kecewa Anwar telah cuba menguratnya dengan kata-kata manis, Anwar mampu mengubah takdir negara. Buat apa nak takut dengan Anwar kerana dia gay. Budak itu tahu dia tidak mempunyai kecenderungan yang sama. Malah dia dijaga Peguam Anwar yang disegani hampir kesemua pengikut Anwar.

Hubungan dengan Anwar kembali normal. Anwar tidak berani membuat perkara yang tidak senonoh lagi,

Mungkin disebabkan perasaan bersalah Anwar telah meminta Peguamnya agar memberi kebenaran untuk
budak tersebut telah ditugaskan untuk membantu dan bekerjasama dengan Mark Trowell untuk Kes Liwat 2 dan pegawai perhubungan dan perantaraan di antara diplomat-diplomat asing.

Dari situlah dia mula tahu dan sedar betapa besar dan luas serta berpengaruh Network Anwar itu.


Barisan Pembela Anwar yang berada di KL Hilton


Sebuah diskusi di antara peguam-peguam Anwar telah diadakan di KL Hiton pada malam Pendakwaraya menggulingkan hujah terakhirnya. Sememangnya, kesemua mereka dah tahu bahawa keputusan kes tidak akan memihaki mereka. Anwar terpaksa “enter defence. 

[ Dalam sebuah kes jenayah, ada 2 bahagian iaitu B1 : di mana AG menghujah dan menyoal saksi mereka untuk menyabitkan tertuduh. Selepas bahagian ini digulung dan jika Hakim mendapati ada kes untuk Anwar lawan, Anwar terpaksa ke B2 iaitu menafikan segala bukti dan fakta berkenaan kes Liwat 2 itu ]


Turut hadir di situ Penaja Utama Kes Liwat 2 iatu ‘Datuk Senator’ yang berbangsa Cina, beberapa duta asing dan Azmin.

Di sinilah budak itu diberi tugas untuk menulis sebuah laporan tentang Kes Liwat 2 yang berpihak kepada Anwar. LAPORAN PRO ANWAR YANG DITULIS BUDAK ITU AKAN DIHANTAR KEPADA BADAN-BADAN ANTARABANGSA DAN MEMANIPULASIKAN FIKIRAN MEREKA TENTANG KES LIWAT 2 INI

Secara singkat, laporan tersebut akan menunjukkan Anwar sebagai mangsa konspirasi kotor UMNO-BN.

MANIPULASI DAN PERSEPSI MERUPAKAN SENJATA UTAMA OPERASI CHARTER 77.

Antara kelebihan yang dimiliki oleh budak itu ialah kebolehan untuk menulis dalam English dengan baik. Kenyataan Peguam Anwar dan Anwar sendiri sering kali ditulis oleh budak tersebut. 

Seminggu selepas diberi tanggungjawab untuk menulis Laporan tentang Kes Liwat 2, budak itu telah menyerahkan Laporan tersebut kepada Anwar melalui e-mel Astroboy. Kandungannya sememangnya menunjukkan penindasan terhadap Anwar walaupun itu bukan hakikat yang benar. 
  
Anwar memang meliwat Saiful dan budak itu pernah mendengar pengakuan itu dari mulut Anwar sendiri!

Laporan tersebut dihantar kepada badan-badan antarabangsa, duta-duta asing dan semua NGO-NGO di dalam dan luar Negara di bawah nama Mark Trowell

Laporan tersebut boleh diperolehi do link ini :


Kesan serta cerita mengenai Laporan Palsu itu mendapat sambutan yang hangat di kalangan pihak media dan rakyat Malaysia. Malah, di hamper kesemua ceramah PR yang diadakan selepas berita tentang Laporan ini disiarkan, berita ini akan disebut-sebutkan. 

Antara portal yang menyiarkan cerita itu ialah The Malaysian Insider. Link ke artikel tersebut adalah seperti berikut :


Tajuk berita itu ialah IPU REPORT SAY ANWAR’S TRIAL SHOULD BE ABONDED. Dalam Bahasa Malaysia, bermaksud LAPORAN IPU MENDAPATI PERBICARAAN ANWAR HARUS DIHENTIKAN.

Ketika membaca berita itu buat kali pertama, budak itu terkilan dengan kejahilan media Malaysia yang tertera di depan matanya. Yang tidak diketahuinya  impak hasil Laporan dia tidak berakhir di situ. 

Laporannya turut memperbodohkan seorang Menteri dalam Kabinet.


Sila baca artikel di bawah mengenai pendapat Datuk Nazri Aziz yang sememangnya nampak bengang dengan Laporan tersebut


Media asing turut bersimpati dengan Anwar Ibrahim selepas mendapat Laporan tersebut dan ianya boleh dilihat melalui berita di bawah.


Laporan IPU adalah sebuah Laporan yang amat penting. Ia mewakili pandangan serta pendapat IPU mengenai isu Kes Liwat. Pendapat IPU selalunya didukung bersama hampir kesemua Negara dan NGO.

Penerangan di atas patut menjelaskan kuasa dan pengaruh laporan tersebut.

TETAPI………………….

LAPORAN YANG DIGELAR “LAPORAN IPU” DALAM MEDIA-MEDIATEMPATAN DAN ASING SEBENARNYA MERUJUK KEPADA LAPORAN YANG DITULIS OLEH BUDAK BLUE EYED BOY DAN DISERAHKAN ATAS NAMA MARK TROWELL

LAPORAN ITU TIDAK MENDAPAT PENGIKTIRAFAN DARIPADA IPU MAUPUN MANA-MANA PIHAK ANTARABANGSA

PIHAK MEDIA TELAH SALAH FAHAM TENTANG LAPORAN BUDAK ITU DAN MENTAFSIR SECARA SENDIRI BAHAWA LAPORAN ITU LAPORAN IPU. SEBENARNYA LAPORAN ITU SEBUAH LAPORAN YANG DIHANTAR KEPADA IPU DAN IPU TIDAK MENGIKTIRAFKANNYA

YANG PELIK DAN MEMERANJATKAN DI SINI IALAH SEORANG MENTERI YANG JUGA WAKIL MALAYSIA KE IPU DAN SEORANG PEGUAM SECARA PROFESION DAPAT DIPERDAYAKAN DENGAN BEGITU MUDAH!

Kesan Laporan Budak itu memang mendalam. Laporan tersebut mampu membaik pulih atau memutuskan hubungan diplomatik d antara negara.

Namun sehingga hari ini, ramai termasuk pemimpin dalam dan luar negara masih percaya LAPORAN DITULIS BUDAK BLUE EYED BOY sebagai LAPORAN IPU.

Anwar tidak cuba membetulkan kesilapan tersebut. Mark Trowell takkan memberitahu pihak media yang mereka telah tersilap.

Budak itu runsing. Namun, dia turut mendiamkan diri dengan memberi alasan kepada dirinya bahawa apa yang dibuatnya akan membawa kebaikkan melalui Kerajaan Pakatan kpd rakyat. BN ZALIM! BN PENCURI Hati budak itu memujuk dirinya sendiri. 

Yang pasti, kini budak itu anak didikan Anwar. Arahan kini terus drpd Anwar. Tiada penglibatan Peguam Anwar maupun orang lain. Budak itu mula digelar Klon Anwar

Pada masa yang sama, Operasi Charter 77 berjaya dalam matlamat secara besar besaran. Kini jika Mahkamah mendapati Anwar bersalah pun, Laporan itu dapat digunakan sebagai alasan untuk membuat demonstrasi dan menggulingkan kerajaan. 

Laporan itu memberikan Anwar imej mangsa politik kotor. Melabel Kes Liwat 2 sebagai Konspirasi BN

Ada yang masih berpendapat Operasi Charter 77 sebuah mitos?



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.