Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, November 23, 2013

Pulau Pinang SAH Kembali Ke Pangkuan KEDAH ?! Cinabeng Boleh Blah !!!




Pulau Pinang sah kembali ke pangkuan Kedah ?? Sejauh mana kebenaran maklumat ini ?? Apakah ada logiknya ??



Gambar di bawah merupakan kenyataan Christoper Howard Lim kelahiran Hawaii bahawa Perjanjian Pulau Pinang-Kedah  terbatal disebabkan Pulau Pinang menyertai Malaysia (The Sun). 






Jika begitulah pandangan Christopher Howard Lim bermaksud Perjanjian Inggeris-Siam juga terbatal kerana alasan sudah merdeka.



Kebodohan Christopher Howard Lim terserlah bilamana dia bercakap suatu perkara yang dia tidak ketahui prinsip perjanjian itu dan latarbelakang perjanjian itu. Mungkin kerana backround Christopher Howard Lim dilahirkan di Hawai dan orang tuanya berasal dari Singapura. 



Merujuk kepada pandangan Christopher Howard Lim iaitu katanya terbatal perjanjian Pulau Pinang-Kedah, maka kedua-dua pihak kembali berada seperti sebelum perjanjian. 



Apakah kedudukan Pulau Pinang sebelum Perjanjian itu? Bagus...Bagus...Bagus... maknanya Pulau Pinang boleh diserahkan semula kepada pemilik asalnya iaitu Sultan Kedah.



Logik kan ??



Samalah juga dengan kontrak sosial, Jika orang Cina seperti Christopher Howard Lim  tidak patuh kepada syarat kontrak, kontrak itu boleh dibatalkan dan semua orang berada di dalam kondisi seperti sebelum kontrak dipersetujui. 



Kamu ditawarkan Warganegara dengan syarat kamu menerima hak keistimewaan  orang Melayu dan Bumiputera sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan termasuklah Islam sebagai agama Persekutuan dan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan.



Jadi kalau dah tak boleh nak ikut syarat tu maka puak cinabeng boleh blah !!!



Logik kan ??



Baca selanjutnya di SINI 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.