Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, November 26, 2013

ISU PEGAWAI RENDAH "KUCING KURANG' | AMK PKR TURUT KRITIK JEFF OOI

Tindakan Jeff Oii yang menghina pegawai rendah kerajaan berbangsa Melayu sebagai kucing kurap bukan saja membangkitkan kemarahan kalangan penyokong UMNO, malah orang Melayu PAS dan Melayu PKR Pulau Pinang pun dah naik angin. Itu lah aku nak kata, Melayu akan bersatu bila mereka ditekan, masa tu segala ideologi politik akan hilang, yang depa tau nak 'selesaikan' musuh bersama. Lagi satu, cukup2 lah nak hina orang Melayu dan Islam ni lagi, takut bila amarah tak dapat dikawal, jadi pulak kejadian AMOK. Kalau sorang AMOK pun dah menggemparkan negara, cuba ribu-ribu orang pulak? Jadi kita harap perkara2 ni tak terjadi, tapi kalau provokasi2 bangang macam ni terus berlaku sampai bila nak bertahan.


Dari petikan artikel Malaysiakini,


Pemuda PKR (AMK) Pulau Pinang hari ini tampil mempertahankan bos mereka Mansor Othman, sekali gus mengkritik anggota Parlimen Jelutong daripada DAP Jeff Ooi kerana menggelar penjawat awam sebagai "kucing kurap".

Naib Ketua AMK negeri Dr Afif Bahardin berkata, kebiadapan Ooi terhadap penjawat awam berpangkat rendah dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) itu tidak boleh wajar.
Kepada orang2 Melayu PKR dan PAS, walaupun kita sibuk berpolitik pertahankan parti masing2, tapi bila isu yang melibatkan penghinaan samada kepada bangsa atau agama, elok lah kita sama2 bangkit pertahankan. Jangan biar sikap biaDAP terus berleluasa. Aku makin hari makin tak tahan dengan perangai bangsat2 DAP yang chauvanis ni, sekarang ni aku nasihat kalau ada chauvanis2 yang buat perangai macam Jeff Oii ni elok lah lawan balik, ko maki depa lagi kow kow punya. Peduli apa takut hilang jawatan? Apa depa ingat depa besar sangat sebab banyak duit? Mulai sekarang jangan takut nak maki balik, kalau boleh rakam dalam video. 

Beginilah sikap biaDAP cinabeng tunjukkan pada 13 Mei 1969 halau Melayu masuk hutan. Itu baru menang di Kuala Lumpur. Sekarang mereka menguasi Pulau Pinang, belum lagi menguasai negara.




No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.