Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, May 7, 2013

#AnalisaPRU13 ; Chua Soi Lek Umum Tidak Pertahan Jawatan Presiden ! Letak Jawatan Laaa..Adoyai !


DAH HANCUR BARU NAK UNDUR !! bolOO !!

Makin lama makin tenat MCA yang satu waktu dulu dahan tempat bergantung kaum Cina Malaysia.

Amaran yang d terima oleh Cina Malaysia agar MCA berubah adalah pada PRU12..ingatkan MCA faham signal yang d hantar oleh Cina Malaysia agar berubah atau mereka akan d UBAH !

Kini, PRU13..MCA lagi teruk..hancur lebur..ranap..dan saat inilah Chua Soi Lek, Presiden Parti kaum Cina yang kononnya parti terbesar kaum Cina Malaysia keluarkan kenyataan tidak akan pertahankan jawatan Presiden parti.

Selama Chua Soi Lek jadi Presiden, MCA d lihat tidak bernyawa..tak mampu nak yakinkan Cina Malaysia bahawa MCA satu-satunya platform Cina Malaysia untuk terus hidup aman dan harmoni.

Apa Chua buat ? isss kalu ikut hati aku ludoh doh ni..orang lain dok sibuk nak menangkan BN..dia dok sibuk cerita bab jawatan dalam parti !!

Calon yang menang d PRU12 d kerat hidup-hidup..yang paling teruk..yang dok mabuk siang dan malam pun jadi calon..aakj masa dengar ceramah Calon mabuk terkejut bila Calon dari MCA tu kata :

"..saya lihat Cina mula sokong saya..kemana saya pergi mereka senyum bila saya hulurkan kad tanda nama saya..dalam ramai-ramai orang hanya 2 orang sahaja yang tak terima kad nama saya..saya bangga kerana yang terima kad nama saya lebih banyak dari yang tolak.." dalam bahasa Malaysia yang tak berapa lancar !

Chua sendiri pun macam orang tak cukup waras..takkan tak mampu nak kembalikan keyakinan Cina Malaysia terhadap Kerajaan BN..dah lebih 50 tahun Kerajaan BN dok jaga semua kaum..dah lebih 50 tahun Kerajaan BN lahirkan jutawan dari bangsa Cina Malaysia bukan sorang dua..bukan puluh..ratusan mungkin !

..bersambung..Chua wajib letak jawatan..tak yah dok tunggu lama..tak yah dok susun siapa nak ganti..yang nak ganti pun mungkin BONEKA Chua..!

Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.