Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, May 2, 2013

Ini Dah Melampau - Lihat Video Sikap Kurang Ajar Cina DAP Menghina Melayu


Coretan jurugambar bebas Minaq Jinggo:-

Lokasi : Taman Kelang Utama, Selangor dalam Parlimen Kapar

Acara : Ceramah Umum anjuran DAP

Tarikh : 1/5/2013 @ 5.00 pm

Saya teramat kecewa dengan Speaker DUN Selangor, Teng Chang Kim. Selama ini saya melihat beliau sebagai seorang yang moderate, beribawa dan beradab. Tapi kenyataan beliau yang saya rakam dibawah ini merubah terus pandangan saya terhadap beliau.

Rupanya beliau tidak berbeza dengan pemimpin pemimpin DAP yang lain. Sama saja sikap beliau yang chauvanist dan racist. Ucapan beliau memang penuh dengan tipu nista dan yang terok sekali menghina tahap kebijaksanaan pemimpin Melayu nombor satu, DS Najib Razak.

Kalau Najib punya otak sebesar otak cicak, bagaimana pula dengan otak orang orang Melayu yang lain? Bagaimana pula otak Hadi, Nik Aziz dan Anwar ? Takkan otak mereka jauh beza dengan otak Najib.

Dengan kata lain Teng memang mewakili pandangan DAP yang paling sial sikap perkauman nya menghina seluruh umat Melayu di Tanah Melayu ini... apa kah tindakkan kita semua?

Ini satu penghinaan yang melampau yang saya tidak boleh hanya lihat dan tidak berkongsi pandangan...




Begitulah sikap besar kepala DAP yang semakin hari semakin melampau. Mereka jadi makin besar kepala sebab mendapat sokongan Pas dan PKR.

Belum berkuasa lagi dia boleh hina orang melayu sebegitu rupa. Cuba bayangkan bila mereka Pas berkuasa..

Kita jangan lupa setahun dua yang lepas bagaimana lim kit sial dan kuncu-kuncunya memijak gambar adun-adun Perak dimana dua diantaranya adalah melayu.

 

Kita jangan lupa apa yang dilakukan oleh DAP hari ini lebih kurang sama dengan apa yang mereka lakukan pada 1969 hingga tercetusnya peristiwa 13 Mei.

Masa itu cina-cina DAP biadap naik lori pergi kencing depan gadis-gadis melayu di ITM Shah Alam. Bawa penyapu masuk ke Kampung Baru KL nak sapu orang melayu. Hina-hina melayu dengan kata-kata kesat. Apabila di ajar dengan peristiwa 13 Mei , hampir 40 tahun cina DAP tak berani berkokok. Sejak 4-5 tahun kebelakangan ini apabila mendapat perlindungan dari Pas dan PKR mereka naik toncang kembali.

Kita tidak mahu tragedi seperti 13 Mei 1969 kembali berulang dalam negara kita kerana ianya membawa lebih banyak kemudaratan dari kebaikan. Cara nak ajar supaya DAP tahu hormati orang-orang melayu ialah dengan mengajar DAP, PAS dan PKR atas kertas undi anda hari Ahad ini.


baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.