Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, May 4, 2013

#PRU13 : Terima Kasih Allah Kerana Buka Hati Wan Azizah !


Wan Azizah


HATI IBU TERLUKA SIAPA TAHU !!

Perasaan ibu bila tiba waktunya maka anaklah segalanya..luka anak..lukalah hati ibu..tangis anak maka tangilah ibunya..

Tak perlu kita debatkan bagaimana ibu menjaga anaknya sejak dari kandungan..9 bulan 10 hari bukan masa yang singkat. Banyak pantang larang..banyak yang nak d jaga..siang dan malam, yang penting kandungan yang d kandung selamat untuk d lahirkan.

Allah swt sendiri memberi jaminan "Mati Syahid" kepada ibu mukmin yang meninggal ketika melahirkan anaknya..itu janji Allah..janji pasti !

Wan Azizah hanya manusia biasa..wanita biasa, punyai naluri seperti ibu-ibu waras yang lain. Menjaga, mendidik anak seperti juga ibu-ibu yang lain. Tangis anak waktu malam, menyusu anak dan segalanya d buat demi anak sama seperti ibu-ibu yang lain. Wan Azizah bukan kejam !

Watak Wan Azizah yang lembut dan penyabar dengan melayan kerenah Skandal Suaminya tak sama bila skandal anaknya sendiri yang d katakan amat mengguris hati beliau. Sayu dan hiba seorang ibu tak dapat d bendung lagi. Beliau tak mampu lindungi dan tutup perasaan lagi. Perasaan kesian pada seorang anak yang naif yang tak mampu terima sepak terajang politik !

Baca di sini  suara hati seorang ibu !

Selama ini Wan Azizah menahan perasaan bila kes Anwar d dakwa meliwat staffnya sendiri d tambah lagi bila kejutan ada video mengenai Anwar dan Pelacur !! Wan Azizah sanggup naik ke pentas politik demi berlakun hanya sekadar untuk bersihkan nama suaminya sendiri. Wan Azizah telan semuanya!

Akhirnya bila kisah skandal anaknya, Nurul Izzah d paparkan kepada seluruh rakyat Malaysia dengan kewujudan video adengan seks antara Nurul dan Pensyarahnya, Wan Azizah tak mampu untuk bersandiwara lagi. Beliau pasrah dan telah lontarkan perasaan kecewanya yang teramat sangat d blog kepunyaannya sendiri ! KLIK DI SINI

Wan Azizah telah tunjukkan sifat seorang ibu yang mukmin..beliau lari dari sifat munafik, beliau terpaksa mengaku..itu video anaknya !

Luahan hati dan pengakuan Wan Azizah juga d lontarkan dalam twitter kepunyaanya sendiri :


pengesahan kedua


Akhirnya Allah buka juga hati Wan Azizah untuk berkata benar ! Beliau ketepikan soal politik..beliau utamakan anak-anaknya yang sedang membesar..!

Terima Kasih Allah !



Baca seterusnya : AAKJ


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.