Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, November 6, 2013

HARTA KEKAYAAN AZMIN TURUN DARI LANGIT!!!



Mungkin itu la caranya Si Azmin tu boleh memiliki harta kekayaan yang melimpah ruah sewaktu dia jadi Setiausaha Sulit kepada Si Ketua Penipu tu kot.

Mungkin semua saham - saham, kenderaan dan rumah mewah tu semuanya turun dari langit kot. Jatuh ke bumi sebijik - sebijik macam hujan.

Tu baru jadi Setiausaha Sulit kepada Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan. Baru berapa tahun je dia menjawat jawatan tu dulu.

Sebelum dia diambil menjadi Setiausaha, Si Azmin tu hanya merupakan seorang kakitangan awam dengan gred 41. Jadi, macam mana dia mampu untuk dapat semua tu?

Macam mana dia mampu memiliki rumah Bunglow dua tingkat, kereta mewah dan sebagainya padahal dia hanya seorang kakitangan awam biasa?

Kalau orang lain, dah lama dah kena siasat. Dah tentu - tentu ada orang yang akan datang tahan dan dibawa untuk siasatan lanjut. Tapi dalam kes Si Azmin ni, tak jadi macam tu.

Mana la orang tak kata SPRM hanya membuka kes secara terpilih. Hanya orang - orang yang tertentu sahaja yang diorang akan panggil dan soal siasat.

Kalau kes yang berkaitan dengan pemimpin puak - puak Pakatan ni, tak de pulak diorang sibuk nak selesaikan. Tak de pulak diorang nak korek dalam - dalam.

Korang bayangkan la. Takkan la diorang tak nampak kekayaan yang dimiliki oleh Si Azmin tu dengan mata kasar. Dia bukannya duduk rumah kampung, tetapi bunglow tersergam di tepi Tasek Titiwangsa

Malah, kalau kita baca dalam laporan yang didedahkan semalam, Pegawai BPR tu pun heran macam mana isteri Si Azmin tu pun boleh memiliki kekayaan sedemikian. [Baca di sini ]

Walhal, isteri Si Azmin tu hanya seorang surirumah biasa je. Bukannya dia ada berniaga atau pun buat benda lain. Duduk jaga anak pun boleh ada saham beratus ribu ringgit.

Kira hebat la Si Azmin ni ek. Sampaikan SPRM pun sanggup menutup sebelah mata dan buat tak tau je apa yang berlaku depan mata diorang. Kalau benda ni berlarutan, jangan salahkan orang lain la bila rakyat mula tak percaya pada diorang!!! 


Seterusnya :  Semut Hitam


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.