Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, November 1, 2013

Khalid Samad dan Hanipa melawat St Mark’s Anglican Church

Penasihat undang-undang Pas Mohamed Hanipa Maidin menyerahkan kek kepada Rev John Kennady , paderi Gereja Anglican St Mark di Butterworth
 
Pada hari Ahad, 27 Oktober, satu delegasi yang terdiri daripada Ahli Parlimen ShahAlam  Khalid Samad, Ahli Parlimen Sepang Mohamed Hanipa Maidin dan  Ketua Penerangan Pas Tasik Gelugor Abdul Rahman Kasim melawat Gereja Anglican St Mark di Butterworth untuk berdialog dengan jemaah.

Paderi Gereja St Mark  Rev John Kennady memperkenalkan delegasi Pas kepada jemaah pada akhir perkhidmatan Ahad ini.

Pada dialog itu, Khalid membentangkan keputusan parti dalam isu kalimah Allah yang mereka katakan tidak eksklusif.

Apabila ditanya sama ada ini merupakan pandangan dominan parti dan bukannya pandangan minoriti , beliau berkata ia adalah kedudukan parti.

Bagi Hanipa , penasihat undang-undang Pas yang meningkat  terkenal kerana peranannya dalam pasukan undang-undang yang terlibat dalam krisis perlembagaan Perak, ia adalah kali pertama beliau menghadiri dialog dengan orang Kristian.

Kedua-dua mereka juga ditanya mengenai pandangan mereka terhadap Perkasa dan pandangan mereka dan kedudukan NGO tersebut.

Kedua-duanya mereka berkata Perkasa adalah “menumpang” UMNO.

Khalid menegaskan bahawa di Shah Alam , beliau telah menang dengan majoriti yang lebih besar ke atas Timbalan Presiden Perkasa Zulkifli Nordin. ( Beliau menang dengan majoriti 10,939 undi berbanding dengan margin 2008, beliau memenangi 9314 lebih dari  calon Umno yang lain. ) Walau bagaimanapun , Khalid berkata sokongan di segi peratusan terhakis oleh 1 peratus. Tetapi ini mungkin tidak penting kerana dia berkata terdapat peningkatan 20000 dalam bilangan pengundi berdaftar di kawasan beliau untuk GE13 , dan separuh daripada ini, dia merasakan pergi ke BN.

Kali terakhir Pas, yang diwakili oleh Ahli Parlimen Parit Buntar yang juga Ketua Biro Perpaduan Pas Kebangsaan  Mujahid Yusof  Rawa,  cuba untuk mengadakan dialog di Gereja St Mark.  Kali ini , disebabkan oleh publisiti awal yang minimum, dialog itu berlangsung dalam suasana yang santai dengan tiada kehadiran pihak luar.
Sumber
 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.