Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, September 11, 2015

Adakah Dato Menteri Besar @ AzminAli Menipu Tuanku Sultan Selangor Isu Zakat DEIG?

September 11, 2015

Dalam satu majlis penyerahan Zakat Selangor, replika cek atau 'mock cheque' yang diserahkan oleh Menteri Besar kepada Tuanku Sultan Selangor tertera nama DEIG kepada Lembaga Zakat Selangor (LZS). Cek berkenaan yang bertarikh 06/07/2015 itu berjumlah RM2.5 juta. Walau bagaimanapun, LZS menafikan menerima sebarang zakat DEIG seperti mana laporan akhbar bertarikh 06/09/2015. 

Menurut semakan LZS, bukan setakat DEIG tidak pernah membuat sebarang pembayaran zakat kepada lembaga berkenaan malah hasil semakan juga mendapati tiada rekod berkenaan syarikat berkenaan dengan LZS. Persoalannya, adakah Azmin Ali cuba menipu Sultan Selangor? 

Sehubungan dengan itu, Menteri Besar Selangor juga jangan lari dari menjawab pembongkaran yang dibuat oleh ADUN Sungai Panjang, YB Budiman Mohd Zohdi, dalam satu sidang media dua hari lepas iaitu bagaimana DEIG sebagai sebuah syarikat yang didakwa oleh Azmin Ali "belum beroperasi" sudah dikatakan membayar zakat kepada cabang-cabang PKR di Negeri Sembilan?

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.