Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, September 14, 2015

LIM KIT SIANG DAN TEO NIE CHING MARAH BILA MELAYU KOTA BHARU BAKAR PATUNG LIM KIT SIANG DAN ANAKNYA, GUAN ENG!!!



VIDEO





Masa Cina-Cina DAP menghina Najib Abdul Razak dengan upacara kematian dan wajah Najib Abdul Razak pada duit 'BANK NOTE OF HELL' selain upcara menyambut kematian Najib yang dilakukan oleh Demonstrasi BERSIH 4.0 pada 29 dan 30 Ogos lalu, bukan main suka lagi Lim Kit Siang. Teo Nie Ching sendiri pun, tidak mengeluarkan sebarang ulasan. 

Malah semasa Cina-Cina DAP memijak gambar Najib dan Hadi Awang, mereka menganggap, laporan polis yang dibuat oleh UMNO dan PAS adalah bersifat mengada-ngada.

Tetapi semalam, apabila Melayu Kota Bharu, Kelantan membakar dua buah patung yang dikenakan wajah Lim Kit Siang dan anak lelakinya, Guan Eng, serta-merta mendatangkan respons negatif daripada Lim Kit Siang sendiri dan Teo Nie Ching.

Kata Lim Kit Siang, tindakan tersebut adalah SALAH NAJIB menerusi bekas SETPOLnya, Fatmi Salleh. Tindakan sebegitu telah meruncingkan lagi hubungan antara kaum terutama Cina-Melayu di negara ini. Malah Lim Kit Siang juga, upacara tersebut telah menghina agama Toaisme. (
RUJUK SINI)

Agak menarik apabila Lim Kit Siang masih cuba untuk menegakkan benang basah dengan mengaitkan upacara pembakaran patungnya bersama-sama patung anak lelakinya dengan tragedi berdarah 13 Mei 1969. Dia masih bercakap dan enggan mengakui yang dia sememangnya terlibat secara langsung dengan tragedi tersebut sekalipun, dia menafikan keberadaannya di Kuala Lumpur atau di Pulau Pinang pada hari tercetusnya tragedi berkenaan.

Perlu diingat, tragedi 13 Mei 1969, tidak bermula pada 10 Mei 1969 iaitu pada hari keputusan PRU-3 diumumkan. Keputusan PRU-3 belum pun diumumkan dan belum pun dirayakan oleh DAP, PPP dan GERAKAN kerana menang besar dan menguasai semua kerusi Bandaraya Kuala Lumpur, ketika Lim Kit Siang sudah pun 'lari' ke Melaka, Johor Bahru dan kemudian ke Kuching dan Kota Kinabalu.

Sebaliknya masalah 13 Mei 1969 bermula empat tahun sebelum itu. Iaitu ketika DAP diwujudkan selepas pendaftaran sebagai PAP tidak dibenarkan oleh Pendaftaran Pertubuhan. DAP ketika diwujudkan, telah menzahirkan keinginan mereka menentang Perlembagaan Persekutuan.

Sepanjang tempoh berkempen selama 21 hari sehingga 10 Mei 1969, pelbagai isu hangat dibangkitkan oleh Lim Kit Siang. Antara isu besar yang menjadi kegemarannya ialah MALAYSIAN MALAYSIA dengan Melayu dan Islam menjadi isu yang dibangkitkan untuk mendapatkan undi kaum Cina dan India.

Mengapa Lim Kit Siang tidak pernah bercakap tentang 21 hari sebelum 10, 11, 12 dan 13 Mei? Tentang hasutan dalam kempen-kempen dan rapat-rapat umumnya sebelum hari pembuangan undi pada 10 Mei 1969?

Lagi mahu tipu... memang jenis BANGSAT tak sedar diri yang kuat menipu demi kepentingan dirinya!!!

Teo Nie Ching pula menyifatkan upacara pembakaran patung-patung itu sebagai tidak beradab dan tidak bertamadun. (
BACA DI SINI)

Kena kat pemimpin DAP, semuanya tidak bertamadun tetapi apa yang Cina-Cina DAP lakukan kepada Najib Abdul Razak, bahkan Nga Kor Ming hampir setiap hari memperolok-olokkan Najib, Melayu, Islam dan pentadbiran negara ini, boleh pula dianggap sebagai HERO dan PERJUANGAN.

Kalau bab orang, memang pandai mereka bercakap. Macam contoh BERSIH 4.0 dan Himpunan Baju Merah la... bila BERSIH 4.0 buat demonstrasi, itu adalah perjuangan dan mereka yang terbabit adalah HERO RAKYAT MALAYSIA, tetapi apabila Himpunan Baju Merah, Melayu-Melayu yang akan hadir adalah pengkhianat yang cuba mengacau ketenteraman!

Belum pun berkuasa penuh lagi. Belum pun dapat sepertiga kerusi Parlimen pun... tapi lagak puak-puak Cina DAP ini sangat biadap!!! Seterusnya

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.