Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 13, 2015

Terdesak hingga guna Aljazeera, ulangtayang Altantunya, dan auta Hong Kong?




Dah sampai keluarkan balik cerita Sirul dan dipusingkan sebagai Razak pula bunuh dan bukan arah. Dulu kata Rosmah yang bunuh sendiri. Yang mana satu betul kejap ekor kejap kepala.

Ini sah dan terang sangat agenda nak jatuhkan Najib dengan apa cara.

Khabarnya MMO ada siarkan berita dari Financial Times kononnya ada akaun-akaun syarikat yang dikatakan kepunyaan Najib dan dia sendiri tandatangan cek untuk akaun-akaun tersebut telah dibekukan oleh pihak berkuasa Hong Kong.

Pihak berkuasa tidak ada buat kenyataan dan sumber maklumat pun tak disebut. Boleh percaya ke? 

Media asing pun dah mula auta macam WSJ, Khairuddin Hasan dan Matthias Chang. 

Berikut adalah penafian dari pejabat Najib  

Updated: Saturday September 12, 2015 MYT 7:15:32 AM
Govt dismisses allegations
KUALA LUMPUR: The Government has dismissed allegations that deposits of over US$250mil (RM1.1bil) were made into a Credit Suisse bank account in Hong Kong through four companies linked to the Prime Minister.

A Reuters report quoted a spokesman as saying that the allegations were “baseless and politically-motivated lies”.

“The Prime Minister does not control any Credit Suisse bank accounts in Hong Kong, whether in his name or the name of the companies mentioned,” said the spokesman, adding that the complaint was a bid to smear Datuk Seri Najib Tun Razak.

Hong Kong police are investigating bank deposits allegedly linked to Najib as the probe into 1MDB widens.

They said they were probing the case a complainant had linked to Najib.

“A man reported to the police on Aug 30 and requested for the police’s investigation on some bank deposits,” Hong Kong police said in a statement in response to an investigation into Najib. “Investigations by Crime Headquarters are under way.”

The complaint was lodged by Khairuddin Abu Hassan, a former Umno member. He was sacked from the party earlier this year.

A spokesman for Credit Suisse in Hong Kong declined to comment.


---------------------

Credit Suisse pun malaih beri komen.  

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.