Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 12, 2015

Game Anwar | Kamaruddin Jaafar Orang Kuat ANWAR Suatu Ketika Dulu Boleh Tinggal Partinya....


Kamaruddin Jaafar Ahli ParlimenTumpat yang merupakan orang kuat Anwar Ibrahim pernah dilantik sebagai Setiausaha Politik Allahyarham Tun Ghaffar Baba (ketika itu Timbalan Perdana Menteri), yang sememangnya dikirim bagi memerhatikan gerak kerja Allahyarham sebelum Anwar melanggarnya untuk menjadi Timbalan Presiden UMNO sebelum dipecat. Kamaruddin antara proksi yang memegang kekayaan Anwar  kini dengan rasminya  mengistiharkan keluar dari PAS dan menyertai Parti Keadilan Rakyat.

Kamaruddin yang merupakan Ahli PAS seumur hidup itu mempunyai agenda cukup besar apabila menyusup masuk ke dalam PAS selepas Anwar dipecat dari UMNO dan cuba merampas parti itu dari dalam bersama golongan Anwaris yang diketuai Mat Sabu. Namun disebabkan kegagalan semua puak Anwaris untuk menang menjadikan usaha mereka sia sia.

Ahli Parlimen Tumpat ini dikatakan paling sukar untuk ditemui oleh rakyat di kawasan parlimennya sepanjang menjadi ahli Parlimen yang hanya akan pulang pada musim pilihanraya sahaja. Malah beliau tidak mempunyai rumah  di kawasan parlimen mau pun di negeri Kelantan dan hanya akan tinggal di hotel apabila melawat Parlimen Tumpat.

Kesetiaan ahli PAS dipergunakan sepenuhnya oleh beliau walaupun jasa beliau tidak dirasai oleh pengundi di daerah ini sepanjang beberapa penggal menjadi Ahli Parlimen.

Pengumuman Kamaruddin keluar dari PAS hari ini menimbulkan tandatanya lebih besar tentang sikap beberapa lagi ahli Dewan di DUN Kelantan di daerah ini dan di negeri Kelantan yg pro beliau.  Sikap mendiamkan diri begitu lama dari aktiviti parti dan seakan segaja membiarkan parti lemah apabila tidak turun menemui rakyat sejak krisis dalaman PAS bermula selepas kematian Tok guru Nik Aziz,

Tanda tanya melibatkan sumpah Bai'ah talak 3 yg dilafazkan Kamaruddin Jaafar sebelum ini dinafikan oleh pegawai khas beliau sebagai "tidak sah" walau pun Mahkamah Syarie negeri ini telah mengesah dan mengumumkan bahawa sumpah bai'ah tersebut sah dan jatuh talak 3 keatas isteri atau isteri isteri secara automatik mana mana calon PAS yg meninggalkan parti tersebut.


Semuga Allah melindungi negeri ini dari malapetaka besar seperti mana yg berlaku tahun sebelumnya apabila dilanda banjir cukup besar...

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.