Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, September 17, 2015

BILA APEK PUAKA BERNAMA KIT SIANG NI NAK SEDAR DIRI GAMAKNYA... MAKIN TERUK DAH KENYANYUKAN DAN SIKAP PELUPANYA!!!




Lim Kit Siang mendesak Perdana Menteri dan kabinetnya memohon maaf kepada rakyat Malaysia - atau lebih tepat lagi kepada Cina DAP - kerana 'tindakan tidak bertanggungjawab' membenarkan Himpunan Baju Merah 916 berlangsung pada 16 September 2015.

Menurutnya, kerana himpunan tersebut, lebih 1000 orang peniaga dan penjaja di Petaling Street terpaksa menutup kedai mereka kerana faktor keselamatan.
Menurut Lim Kit Siang juga, Associated Chinese Chambers of Commerce and Industry of Malaysia (ACCCIM) turut menyatakan tentangan terhadap himpunan tersebut kerana faktor perkauman dan telah meminta agar Perdana Menteri mengambil tindakan.

HARAMJADAH KE TIDAK SI APEK PUAKA yang sampai ke hari ni tidak pernah mahu mengaku bahawa dia adalah antara punca tragedi berdarah 13 Mei 1969 berlaku menerusi hasutan dan ceramah serta rapat umumnya sepanjang PRU-3?
Apakah BERSIH 1.0, BERSIH 2.0, BERSIH 3.0 dan BERSIH 4.0 mahupun Demonstrasi Anti-SYABAS, Demonstrasi Blackout 505, Demonstrasi Anti-GST dan pelbagai demonstrasi jalanan yang mana DAP terbabit secara aktif, tidak membuatkan banyak kedai atau aktiviti perniagaan tutup kedai?

Atau dia sekadar melihat dan mementingkan keadaan di Petaling Street? Bagaimana pula dengan perniagaan Melayu di Jalan Masjid India? Di Jalan Melayu, Jalan Tunku Abdul Rahman?

Bagaimana pula dengan demonstrasi HINDRAF yang berlangsung pada 25 November 2007 yang terang-terang dan jelas-jelas ianya adalah perkauman? Bukankah demonstrasi tersebut yang dianggarkan antara 5,000 sehingga 30,000 orang yang berkumpul di hadapan Menara Berkembar PETRONAS menyebabkan banyak kedai di sekitar Kuala Lumpur terutama sekali di Suria KLCC terpaksa ditutup kerana perhimpunan tersebut berkecenderungan mencetuskan keganasan sebagaimana yang telah dibuktikan oleh HINDRAF di Batu Caves sebelum itu?

Mengapa Lim Kit Siang tidak mengeluarkan kenyataan yang serupa, bahkan dia memberikan sokongan penuh dan berkata, POLIS HARUS MENGHORMATI hak-hak manusia rakyat Malaysia untuk berdemonstrasi secara aman.

"Polis perlu berhenti daripada bersikap berlebih-lebihan, membubarkan semua bentuk sekatan jalanraya yang telah menyebabkan kesesakan teruk di Kuala Lumpur dan Lembah Kelang selain mengeluarkan permit untuk demonstrasi HINDRAF."

Jadi, dia menyokong kuat protes berasaskan perkauman seperti HINDRAF termasuklah demonstrasi-demonstrasi lain seperti siri BERSIH yang amat mengganggu aktiviti perniagaan di Kuala Lumpur.

Kenapa dalam hal Himpunan Baju Merah 916, tiba-tiba pula dia jadi HARAMJADAH yang cuba berlagak baik dan zuhud? Masa dia berceramah dengan penuh semangat sampai terkeluar-keluar anak tekak bersembur-sembur air liur dalam demonstrasi BERSIH, tak ada pula dia bercakap tentang keburukan demonstrasi jalanan yang menjahanamkan dan membuatkan operasi perniagaan tutup?

Adakah kalau Melayu tutup perniagaan kerana demonstrasi, tak mengapa bagi Kit Siang, tetapi kalau Cina-Cina DAP Petaling Street terpaksa tutup kedai sebab takut rugi, maka ia adalah satu dosa besar yang memerlukan Perdana Menteri dan Kabinet serta keseluruhan Melayu mencium tapak kakinya sebagai tanda permohonan maaf?
Tak kena namanya HARAMJADAH PERANGAI sebegini?

Orang lain buat tak boleh, dia buat boleh!!!

Dah tua ganyut tak sadar diri, tapi perangai HARAMJADAHNYA bukan makin berkurangan, tetapi semakin melampau-lampau! Seterusnya

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.