Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 13, 2015

BIMBANG KEHILANGAN SELANGOR DAN KERUSI-KERUSI LAIN TANPA SOKONGAN PAS, PKR DAN RAFIZI RAMLI CUBA PERDAYA PAS UNTUK BENTUK PAKATAN BARU!!!


Image result for rafizi ramli

Menyedari bahawa tanpa PAS, PKR tidak lebih daripada sekadar PARTI JAMBAN yang hanya muat untuk punggung AHLI-AHLI KELUARGA ANWAR IBRAHIM terutama sekali di Selangor, hari ini, Setiausaha Agung PKR merangkap SOTONG PALING KUAT PEMBOHONGANNYA, Rafizi Ramli mengumumkan bahawa PKR akan bertemu dan berbincang dengan PAS untuk membentuk pakatan baru.
Baca sini

Sekaligus, PKR cuba menunjukkan bahawa mereka 'tidak peduli dengan arahan DAP' agar memutuskan semua bentuk hubungan dengan PAS.

PKR telah pun membentuk pakatan bersama-sama dengan Parti Amanah Negara (PAN), 'anak parti' DAP yang dianggotai oleh para penyokong Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng yang sebelumnya merupakan ahli dan pemimpin PAS. Bagaimanapun, GHB atau PAN di sebalik gembar-gembur tentang puluhan ribu ahli PAS yang menyertai parti pimpinan Mat Sabu itu, masih tidak cukup meyakinkan PKR boleh membantu mereka untuk kekal sebagai pemerintah di Selangor. Sebaliknya, PKR sangat sedar bahawa tanpa sokongan PAS, Rafizi Ramli sendiri besar kemungkinan akan hilang jawatan sebagai Ahli Parlimen Pandan yang disandangnya sekarang kerana hampir keseluruhan sokongan yang diterimanya daripada para pengundi Melayu adalah dari PAS dan UMNO yang kecewa dengan calon MCA di kerusi berkenaan.

Dikhabarkan, PKR akan bertemu dan berbincang dengan wakil PAS di ibu pejabat PKR esok.

Perlu diingatkan, tidak semua para pemimpin PAS yang pro-Anwar dan Lim Guan Eng, keluar dari parti itu untuk bersama-sama dengan PAN. Golongan yang lebih sesuai disebut sebagai PARASIT itu masih ramai di dalam PAS, terutama sekali yang memegang jawatan sebagai ADUN dan Ahli Parlimen.

Pertemuan dan perbincangan tersebut akan turut dihadiri oleh Wan Azizah.

PAS walaupun telah diterajang oleh DAP daripada gabungan Pakatan Rakyat, masih utuh menyokong Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor, malah empat orang wakil mereka, merupakan Exco negeri Selangor.

PAS juga merupakan pihak yang paling banyak menjayakan aktiviti Pakatan Rakyat, malah mengambil peranan yang sangat aktif dalam sebarang tunjuk perasaan yang dianjurkan oleh PKR dan DAP.

Kecuali BERSIH 4.0 di mana DAP berjaya menghimpunkan para penyokong mereka untuk berdemonstrasi di jalanraya dan di kawasan utama aktiviti perniagaan Melayu di Kuala Lumpur, demonstrasi-demonstrasi lain diperkukuhkan oleh PAS.

PKR sendiri amat bergantung harap kepada sokongan PAS dalam semua pilihanraya. PRK terbaharu iaitu di Permatang Pauh menunjukkan kebergantungan PKR dan Wan Azizah kepada PAS apabila tumpuan kempen mereka diberikan kepada kelompok tegar PAS yang dikatakan, akan memulaukan PKR dan calonnya.

Wan Azizah akhirnya berjaya mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh pada 7 Mei 2015 dengan undi majoriti 8841 berbanding 11,721 yang dimenangi oleh suaminya, Anwar Ibrahim pada PRU-13.


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.