Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, September 4, 2015

BERAK SAPU BUNTUT, TAPI MASIH CUBA SALAHKAN ORANG LAIN BERAK TAK BASUH... ITULAH LIM GUAN ENG!!!



Lim Guan Eng memang seorang penipu yang cuba berlagak seperti wali. Lim Guan Eng juga cuba menafikan pembabitannya dan kemudian menyalahkan pihak lain yang mendedahkannya sebagai perbuatan fitnah apabila dia terkantoi.

Itu yang berlaku apabila Lim Guan Eng bercadang untuk menyaman Utusan Malaysia sekali lagi selepas beberapa kejayaan sebelum ini termasuk kejayaan terbaharu pada Mac 2015 yang dimenangi oleh bapanya, Lim Kit Siang ke atas akhbar yang dimiliki UMNO itu.


Kali ini, Lim Guan Eng mendakwa Utusan Malaysia telah menfitnahnya sebagai salah seorang penganjur BERSIH 4.0 sedangkan menurutnya, dia bukanlah salah seorang penganjur. (BACA DI SINI)

Demonstrasi BERSIH 4.0 walaupun dianggap satu kejayaan kepada kerana berjaya mengumpulkan puluhan ribu anak-anak muda Cina, tetapi memberikan kesan dan imej buruk kepada masyarakat Cina secara keseluruhannya, apabila perasaan curiga terhadap mereka, semakin menebal.

Di sebalik kejayaan BERSIH 4.0, kegagalan yang diperkatakan ialah, kehilangan sokongan terbesar Melayu yang selama ini mendominasi sebarang demonstrasi yang dianjurkan oleh parti-parti pembangkang Malaysia.

Utusan Malaysia telah menyiarkan pada muka hadapan tajuk 'MALULAH KAMU' dengan salah satu wajahnya adalah Lim Guan Eng.


Mungkin atas sebab yang sudah dijangkakan itulah, Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang hanya memakai baju T kuning tanpa tulisan BERSIH 4.0. Sekaligus boleh dijadikan bukti bahawa mereka sebenarnya tidak terlibat dengan BERSIH 4.0 secara langsung, walaupun pada demonstrasi tersebut, merekalah yang paling lantang berucap dan mengapi-apikan Cina-Cina muda yang berdemonstrasi.

Keyakinan apabila kebanyakan samannya dimenangi oleh Lim Guan Eng, membuatkan dia sentiasa bertekad untuk menyaman sekaligus menaikkan imejnya sebagai seorang yang bersih dan jujur.

Anehnya, mengapa agaknya para pemimpin UMNO tidak mengambil langkah yang serupa setiap kali fitnah dan tohmahan dilemparkan oleh para pemimpin DAP dan PKR?


Buatlah seperti Lim Guan Eng.... kalah menang belakang kira kerana yang dipentingkan adalah saman dahulu!

Yang penting dalam hal ini, bukanlah kebenaran tetapi persepsi. Persepsi amat penting kerana itulah senjata utama yang digunakan oleh DAP, Lim Guan Eng dan PKR. 
Seterusnya


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.