Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 20, 2015

ISU 'ZAHID SETUJU CINA KEPARAT YANG KOYAK PASPORT MALAYSIA' DAPAT SEMULA KERAKYATAN, SENGAJA DITIMBULKAN UNTUK BERI TEKANAN BAGI MEMBUKTIKAN RASISNYA KERAJAAN DAN UMNO!!!



April 2014, Rottweiler Penang, Ng Wei Aik dengan penuh bangga kerana 'kemenangan besar' ke atas Menteri Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia mengumumkan, Kementerian Dalam Negeri telah membenarkan 1000 orang Cina, bekas rakyat Malaysia yang tersangat teringin menjadi warga negara United Kingdom atau Kanada, yang telah mengoyak pasport dan menggunting kad pengenalan mereka, datang kembali ke negara ini dan memperolehi semula hak kependudukan di Malaysia.

Golongan berkenaan yang cukup dibela oleh DAP dan dikenali sebagai 'THE STATELESS MALAYSIAN' dibenarkan pulang ke Malaysia?, walaupun mereka sebenarnya sudah tiada ada hak untuk pulang, kerana mereka bukan rakyat Malaysia lagi.

Ng Wei Aik jadi juara konon dalam isu BOC dan Cina yang mengoyak pasport serta melucutkan kewarganegaraan Malaysia mereka untuk menjadi warganegara Britain.

Menariknya, isu ini juga menyebabkan Zahid Hamidi, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri terkena tempias, kerana kenyataan yang dikeluarkan bahawa golongan tersebut akan dibenarkan masuk dan tinggal di negara ini semula secara undang-undang, datangnya daripada Zahid sendiri.

Bagaimanapun, Zahid tidak pula menyatakan yang dia bersetuju memberikan status kewarganegaraan kepada mereka semua. Kenyataan Ng Wei Aik bahawa mereka semua telah diberikan taraf kewarganegaraan bagi tujuan bermegah-megah dengan 'kejayaan besarnya' adalah PEMBOHONGAN dan PENDUSTAAN SEMATA-MATA.

Pembohongan dan pendustaan sudah menjadi darah daging puak spesis Ng Wei Aik!

Zahid dalam satu kenyataan menafikan dia pernah mengeluarkan sebarang surat untuk memberikan kerakyatan kepada para pemegang passport British Overseas Citizens (BOC) melainkan berdasarkan jawapan kepada soalan Ahli Parlimen Tanjung, Ng Wei Aik pada 3 April 2014 yang kemudian SECARA SENGAJA DAN BERNIAT JAHAT, telah diputarbelitkan untuk disalah-ertikan.

Menurut Zahid, sehingga 11 April 2014, hanya tiga orang pemegang pasport BOC sahaja yang telah diterima pulang oleh Kerajaan Malaysia. Ketiga-tiga mereka ini pula hanya dikeluarkan dengan kemudahan Pas Residen dan bukannya bertaraf kewarganegaraan.

Pengeluaran Pas Residen kepada para pemegang pasport BOC, tidak bermakna mereka diberikan taraf kewargangaraan. Ini adalah kerana berdasarkan kepada model permohonan kewarganegaraan, seseorang bekas warganegara perlukan sekurang-kurangnya 17 tahun untuk mendapatkan semula status kewarganegaraan Malaysia mereka.

Isu 'ZAHID BAGI KERAKYATAN KEPADA 1000 ORANG BOC' nampaknya sengaja ditimbulkan semula selepas DAP dan MCA kelihatan cukup bersemangat menaikkan isu RASIS yang dicetuskan daripada Himpunan Baju Merah.

Sedangkan pada masa yang sama, kerajaan dan parti tunggak kerajaan yang dikatakan RASIS itulah juga yang diharapkan akan meluluskan kembali kerakyatan kaum yang bukan sahaja tidak mengenang budi, bahkan sanggup membuang kerakyatan negara ini bagi mendapatkan kerakyatan negara lain tetapi kemudian merayu-rayu untuk kembali menjadi rakyat Malaysia selepas mereka tidak layak menjadi rakyat negara yang diingini.

Cerita Zahid bagi kerakyatan itu sebenarnya merupakan salah satu daripada kaedah yang digunakan oleh DAP untuk menimbulkan rasa bersalah kerana tidak membenarkan penyokong DAP luar negara menjadi warganegara Malaysia semula. Cerita ini sengaja diputarbelit dan disalahfahamkan untuk membuatkan Melayu dan UMNO rasa bersalah dan akhirnya terpaksa akur dengan permainan Ng Wei Aik dan DAP.

Tiada keperluan untuk Malaysia menerima puak-puak KURANG AJAR dan TIDAK MENGENANG BUDI itu kembali menjadi rakyat Malaysia sekalipun para penyokong DAP cuba mencipta tekanan baru agar mereka dilihat sebagai perwira kaum Cina!

Yang pasti, cerita 'pemberian 1000 kerakyatan Malaysia' kepada puak yang tidak mengenang budi itu TIDAK BENAR dan SENGAJA DIADA-ADAKAN bertujuan memberi tekanan kepada isu RASIS yang mereka timbulkan.

Alang-alang sudah digelar RASIS, mengapa tidak rasis yang sebenar-benarnya!!! Seterusnya

1 comment :

Anonymous said...

Harapnya YB TPM mahupun mana-mana pemimpin BUMIPUTERA Islam/Melayu TULEN; JANGANlah dok PELOK lagi si kit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI RASIS tu! Yang PERTAHANkan pemimpin-pemimpin BUMIPUTERA Islam/Melayu-UMNO kita adalah kaum BUMIPUTERA Islam/Melayu sendiri juga; jadi JANGAN bagi hati kami TERBAKAR melihat imej yang macam ni!

PADAN MUKA dgn. KETAMAKAN dan KEBENCIAN puak DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO pd. Tanah Air TERCINTA kita ini! Negeri OMPUTIH pun sampai MAMPOS tak mau puak PENDATANG BONGKAK/TAMAK/PENGKHIANAT-mcm-ni!

Nek Tempoyak

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.